Hellup!! bij het rijden steken mijn tenen vaak naar buiten bij het rijden, terwijl ze naar de "neus van de pony" moeten steken. wat kan ik doen om te sorgen dat ik mijn tenen naar binnen houdt??
Biepje
Geplaatst: 04-12-04 22:07
Er veel op letten! En naast dat het volgende (wat dus bij mij toch werkt): als je tenen naar buiten steken ligt dat aan een verkeerde beenhouding. Je moet proberen om je hielen, heupen en oren op een lijn te houden, je knieë los van het zadel en de binnenkant van de bovenkant van je kuit aan je paard met je hakken naar beneden. Je zit dan makkelijker, je paard reageert beter op je hulpen, en je tenen wijzen naar voren.
Juut
Geplaatst: 04-12-04 23:00
Ik weet niet meer waar, maar in een ander forum las ik de tip een touwtje om de singel en om de beugel te binden. Dan had je minder beenvrijheid en moest je juist de tenen naar binnen draaien.
Wat ik ook al in dat andere topic schreef, vind ik nog steeds
nienke07 schreef:
Je tenen steken bijna automatisch naar binnen als je been goed ligt...Zoek iemand met een paard dat soepel loopt aan de longe. Knoop in je teugels en zitles nemen!! Succes!
Lusitana
Geplaatst: 05-12-04 16:27
Knieën tegen het zadel en niet krampachtig drijven door je kuit tegen het paard te draaien, maar gewoon met het deel aan de binnenkant net onder je knie, zoals het hoort, en onderschat de zithulp niet. voeten eigenlijk zoveel mogelijk ontspannen, anders kun je ook niet veren in je enkel.
Woodstock
Geplaatst: 05-12-04 16:46
Mijn instructrice zegt dat k mn kuiten naar buite moet draaien dan. Natuurlijk wel zorgen dat ze aangesloten blijven, maar het helpt beter dan 'tenen naar binnen' denken, vind ik.
Lusitana
Geplaatst: 05-12-04 16:52
Ja, tenen naar binnen is krampachtig en dat mag nooit.
WoKkiej
Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-04 20:47
okeey dank jullie wel!!! ik zal er op letten de volgende keer!
Climax
Geplaatst: 06-12-04 21:49
Ook aan denken dat je steunt op de buitenkant van je voet, dan druk je automatisch je tenen naar binnen.
WoKkiej
Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-04 20:03
o, ok! dank je wel, ik zal het proberen!
Anika1
Geplaatst: 08-12-04 01:07
Schuine beugelblokjes nemen. Wil ook wel eens werken. Gewoon proberen zou ik zeggen.
Jes
Geplaatst: 08-12-04 11:13
let er op of de binnen voorkant van je dijbenen aan het zadel liggen, zo niet, "pak" je je dijbeen aan de achterkant vast en draai hem als het ware naar buiten, hierdoor komt de binnen voorkant van je dijbeen aan het zadel en steek je ook automatisch je tenen niet meer naar buiten
Amadeo
Geplaatst: 08-12-04 12:03
de truuk zit 'm in je heup. Je knieen kunnen niet draaien. Dus doe het volgende: laat je paard rustig stil staan. Schop de beugels uit en laat je been lang hangen. Doe 1 been opzij van het paard, zover mogelijk van het paard weg, maar laat dat been lang! Doe vervolgens je been zover mogelijk naar achteren, nog steeds lang, niet opgetrokken of gebogen! Dan leg je je been weer rustig tegen je paard aan en je schuift je been naar voren en zoekt de beugel weer op. Dan ligt je been goed. Doe nu hetzelfde met je andere been. Op deze manier maak je de draai vanuit je heup en ga je meer op de binnenkant van je bovenbeen zitten ipv op de achterkant. Daardoor steekt je knie meer naar voren en niet naar buiten en dus je onderbeen en voeten ook, die volgen altijd de richting van de knie. Dit moet je steeds herhalen, zeker als je hebt gedraafd zak je vaak weer terug in je "oude" houding. Dit duurt enige tijd voordat je je nieuwe houding eigen hebt gemaakt en kan ook zeker wel gepaard gaan met spierpijn! Maar dat moet dan maar; alles voor de meest perfecte houding, he!? SUCCES!
WoKkiej
Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-04 21:07
ja presto, maar ik rij op een manege op manegepaarden en dat mag je niet zomaar vanalles verwisselen enzo snapje. voor de rest iig allemaal bedankt