Als Fleur er vandoor schiet en dus zelf in galop aanspringt zijn de eerste sprongen een soort konijnenhupjes (waarbij ik altijd denk dat we samen te pletter vallen
) maar als ik haar dan doordrijf wordt het een heel mooie galop met nette sprong, balans en tempo. Hoe ik het ook probeer, als ik haar de hulpen geef om aan te springen is de galop nooit zo netjes als dat ze 'm zelf is begonnen.Is hier een simpele verklaring voor? Geef ik de hulpen storend, is het makkelijker om vanuit een scheurgalop over te gaan in een handgalop dan vanuit draf, of heb ik gewoon een dwarse pony?

Schakelen in de galop is iets waar we nog niet aan toe zijn. Beiden onervaren en door zadelproblemen bijna een jaar wel lekker gehobbeld, maar niet echt gereden. Maar het is een mooi doel
). Dan hou je Fleur waarschijnlijk wat oplettender en zal het wat makkelijker worden om de sprong en impuls er in te rijden/houden. En bij een voorwaarts paard is dat wat lastiger dan bij een wat 'slomer' paard (terug is vaak moeilijker dan weg), maar het is nu eenmaal een hele fijne oefening om toch mee te pakken! En als je braafjes je rondjes kunt galopperen (misschien wel iets té braaf?) is het misschien wel tijd om met wat moeilijkere dingen te gaan beginnen.....