Met middendraf hoofd omhoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carow

Met middendraf hoofd omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 20:29

Bijna altijd als ik met mijn pony middendraf rijd komt ze omhoog met haar hoofd.
De middendraf gaat heel goed alleen dat hoofd komt steeds omhoog.
Ze loopt meestal lekker ontspannen naar beneden alleen met de middendraf komt ze omhoog.

Het gaat wel steeds beter maar het is het gewoon nog niet helemaal.
Heeft iemand misschien nog tips?

En ja ik heb les het gaat ook steeds beter maar misschien heeft iemand nog wel tips.

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:36

Ze haalt de beweging uit haar rug en dat kan alleen door het hoofd omhoog te doen.
Ga het tempo zover opbouwen dat ze ontspannen laag blijft. Ga direct weer terug waar het goed ging als ze toch omhoog komt. Verder duidelijk naar beneden vragen door je hand wat wijd naar beneden te laten wijzen en zelf heel iets naar voren te gaan zitten. Dus heup naar voren zodat je haar niet belemmert in haar beweging.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:37

Betere aanleuning en nageeflijkheid er in rijden.
Als ie zich wegdrukt in het verruimen is ie niet los genoeg door zn lijf en kan ie niet rekken over zn rug.

Ook in t losrijden al KLEINE stukjes schakelen, paar pasjes weg en weer opvangen, en dan niet perse op lange zijde of diagonaal maar ook gewoon op de volte dat je lekker aan het binnenachterbeen kunt zitten.

Zorg er voor dat je m voor het wegschakelen een keer extra laat nageven en dit meenemen in je verruimen. Zodra ie er over heen komt weer opvangen en weer stapje terug naar basis = betere aanleuning en nageeflijkheid. Doorverruimen heeft dan geen enkele nut.
Dan kun je het hiervan uit gaan uitbouwen naar een hele lange zijde of diagonaal.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:46

Laag en rond naar beneden rijden. Zodat je pony los in zijn rug is. Daarin ook schakelen. En hij moet scherp aan het been zijn.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:47

voordat je gaat veruimen en schakelen even een ophouding maken, hierdoor maak je duidelijk dat er iets komen gaat,. laat hem voordat je dit doet dieper komen dan eigenlijk nodig is. doet hij zn hoofd weeromhoog tijdens het schakelen weer terug nemen, en weer overnieuw. hij moet weten dat het omhoog doen van zn hoofd fout is, en dus terug nemen en weer *duidelijk proberen uit te leggen* hoe het wel moet.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:06

Geen lange stukken middendraf rijden. maar juist veel schakelen. En hem hierin sterker gaan maken.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:13

het paard hoeft tijdens de middendraf niet helemaal rond te lopen. hij mag zijn neusje iets naar buiten drukken, om beter te kunnen verruimen! Haha! tenminste dit is mijn vertelt en zo doe ik het ook, bij mij werkt het wel, en heb er nog nooit commentaar op gehad tijdens een proef! *LOL*

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:16

maaykuhhh schreef:
het paard hoeft tijdens de middendraf niet helemaal rond te lopen. hij mag zijn neusje iets naar buiten drukken, om beter te kunnen verruimen!

Klopt idd.
Je moet je paard wel iets de ruimte geven om zijn neusje eruit te laten komen. Als ik bij een jury schrijf moet ik ook vaak schrijven dat ze meer ruimte moeten geven in de middendraf, dus ik denk dat dat wel waar is. Lachen

LiekeLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 15:28

Misschien kun je proberen je handen iets hoger te brengen en zijn hoofd iets meer te ondersteunen en te dragen, als je terug naar de abeidsdraf gaat neem je de normale positie van je handen in, Succes!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 15:30

Had Milka ook in het begin.
Ik bleef haar gewoon opvangen van voren, en na een paar keer oefenen bleef ze netjes in de aanleuning.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:03

Heel langzaam opbouwen. Ik heb zelf een paard dat vroeger iedere tempoverandering gebruikte om zijn enorme tuigennek de lucht in te gooien. Ik heb zijn middendraf geleerd, door heel iets te verruimen iedere keer. Eerst stelde het niets voor en dan steeds verder uitbouwen. Maar nooit zoveel sneller dat hij zijn hoofd weer in de lucht gooit. Het kost tijd, maar in 3 maanden tijd heb ik zijn middendraf van een 4 naar een 7 of 8 gereden.

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:51

hoe hoog komt ze dan met haar hoofd? Echt sterren kijken of een beetje meer de neus eruit? Drukt ze haar rug weg? Of wordt ze alleen wat langer?

carow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 18:14

Ze steekt alleen haar neus voorruit ze is absoluut niet aan het sterrenkijken (dat doet ze nooit)
Eerst viel ze ook nog wel is uit elkaar maar dat hebben we ook opgelost de laatste tijd vliegt ze zowat in de middendraf Bloos!
Het is echt alleen dat hoofdje dat naar beneden gaat en ik heb geen zin om keihard te gaan hangen in haar mond dat zou ze trouwens ook niet van me pikken dan doet ze niks meer.

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:22

Het is juist prima dat het neusje er iets uit komt. Wat vaak het geval is bij deze paarden dat ze mooi vanu8it achteren naar voren stuwen. Hoe meer een paard op de voorhand valt, hoe meer achter de loodlijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:24

carow schreef:
Ze steekt alleen haar neus voorruit ze is absoluut niet aan het sterrenkijken (dat doet ze nooit)
Eerst viel ze ook nog wel is uit elkaar maar dat hebben we ook opgelost de laatste tijd vliegt ze zowat in de middendraf Bloos!
Het is echt alleen dat hoofdje dat naar beneden gaat en ik heb geen zin om keihard te gaan hangen in haar mond dat zou ze trouwens ook niet van me pikken dan doet ze niks meer.

ik heb het idee dat ze prachtig lang uit elkaar valt Haha!

probeer haar meer op het achterbeen te krijgen voordat je naar voor wegrijdt. Van daaruit mag de neus rustig wat voor de loodlijn komen.

Keihard in haar mond hangen helpt daar niet bij, een korte halve ophouding wel.

Zoek hier hulp bij vanaf de grond.

carow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 22:55

Citaat:
ik heb het idee dat ze prachtig lang uit elkaar valt

Neej hoor ze valt echt niet uitelkaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:06

carow schreef:
Het is echt alleen dat hoofdje dat naar beneden gaat

ik baseer dat hier op Knipoog

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:04

carow schreef:

dan is het toch goed? Dan is er toch niets aan de hand? Je hebt haar goed voor elkaar zo te horen! Haha!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:21

De pony waar ik regelmatig op rijdt wordt veel te snel in de middendraf, daardoor geef ik een sterkere teugelhulp en gaat die neus de lucht in, is dat in jouw geval ook zo of is het tempo op zich goed?

carow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 19:01

Citaat:
carow schreef:

Het is echt alleen dat hoofdje dat naar beneden gaat

ik baseer dat hier op

Oeps ik bedoelde juist dat het neusje naar voren gaat Bloos foutje sorry

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:24

dan is er dus verder niets aan de hand, lijkt mij....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:59