Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rocco1 schreef:maar als ik hem los laat als hij aan het hangen is geef ik hem dan niet gewonnen?
iig bedankt voor de tips

Cassidy schreef:Als je paard gaat hangen, je op dat moment drijft maar hij niet voorwaarts is op je been hou je druk op de teugels en tik je hem met de zweep bij. Niet alles met je been willen oplossen, effect is dat hij - als hij niet gedwongen wordt op een aanwijzing van je been te reageren - hij daar steeds luier in wordt.
Als je problemen hebt om dit probleem er zelf uit te rijden, kun je vragen of iemand anders er opwil...

klomp schreef:ben het met je eens wat betreft het drijven- niet luisteren naar je been-dan een tik met je zweep. ik vind alleen niet dat je er een ander op moet zetten, want dan gaat het goed bij diegene en als jij er dan weer opstapt is je probleem er nog steeds. ik zou dan zelf liever iemand hebben die mij goed begeleid..
Cassidy schreef:Niet helemaal mee eens. Je moet niet de ambitie hebben om alles zelf op te willen lossen, dat kan namelijk heel gevaarlijk worden. Ik het geval van een hangend paard is het alleen maar irritant, bij een steigeraar wordt het al een heel ander verhaal. Als je hulp kunt krijgen van iemand die verstand heeft van zaken kun je ongewenst gedrag snel de kop indrukken voordat het een gewoonte wordt en je er helemaal niet meer van afkomt.
Goede begeleiding blijft daarbij altijd een vereiste, maar goede begeleiding kan niet alles voorkomen.

Cassidy schreef:Het probleem hoeft niet terug te zijn als er eerst een ander op heeft gereden en daarna de eigenaar zelf. Als je er op tijd bij bent en het correct wordt aangepalt is het zelfs zo dat je nergens meer last van hebt. Hoe langer je blijft proberen en blijft emmeren, hoe meer kans het paard krijgt om het ongewenste gedrag tot gewoonte te maken. Sommige dingen moet je, en kun je meteen de kop indrukken.