van galop terug naar draf.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Danea

van galop terug naar draf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 11:14

Hallo allemaal,

de laatste tijd heb ik een beetje een vreemd probleem.

Het paard waar ik op rijd kan heel goed verzameld lopen, heel fijn natuurlijk maar de laatste paar weken als ik met haar galloppeer en ik wil terug naar draf dan gaat ze alleen meer verzameld gallopperen soms zelfs bijna tot ze op de plaats galloppeert en dan gaat ze uiteindelijk pas terug naar draf.

Moet ik nu mijn hulpen duidelijker geven of vindt ze het gallopperen gewoon fijn, ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar het lukt nog niet echt.

bedankt voor de reacties.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:22

Als een paard doorheeft dat het makkelijker is door te verzamelen voor het in draf overgaan, zal hij hier misbruik van maken.
Voor de trainingswaarde is het juist goed om (wanneer ze enigszins kunnen verzamelen) vanuit een flinke arbeidsgalop naar een arbeidsdraf te gaan.
Na enkele passen draf weer in een verzamelde galop aanspringen en na enkele sprongen de sprongen wat vergroten en vanuit deze arbeidsgalop weer naar draf.

Bovenal ben jij degene die het tempo bepaalt, dus als jij wilt draven, dan ga je draven en niet langzaam galopperen.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:50

mischien houd je hem teveel tegen met je teugels. probeer meer op je zit en benen op te vangen

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:18

Hoe rijd je hem terug vanuit de galop naar de draf?

Vergeet iig niet je been er goed bij te houden, en vooral op de zit terug te rijden. Ga niet te zwaar zitten, maar knijp met je knieën (niét met de onderbenen, die mogen nooit gaan klemmen!).

Of zij het galopperen leuk vind of niet, dat maakt hier niet veel uit. Als jij wil draven, dan zal ze ook draven.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:50

Inderdaad, gewoon duidelijk en consequent zijn. Draf is draf, en geen gedram. Vergeet dan wel niet ook je hulpen uit de "galopligging" (raar woord maar ik weet even niks beters) te halen, dus je buitenbeen niet meer naar achteren hebben liggen! Anders is het voor je paard natuurlijk erg verwarrend en is het logisch dat hij door blijft galopperen. In ieder geval veel succes!

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:51

Hoi Hoi!!
Het is inderdaad heel belangrijk om je benen er goed aan te houden en je paard niet te veel met je teugels opvangen. Op het moment dat je paard gaat verzamelen moet je hem juist weer naar voren rijden en nog een keer proberen op te vangen! Wat kan helpen is om niet aan de teugels te blijven 'trekken' maar korte kneepjes geven en dan weer ontspannen, maar houd je been eraan!!

Hou vol en het lukt egt wel!!

Veel succes ermee

Danea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 09:42

hallo,

bedankt voor de reacties.

Even iets verduidelijken, ik snap ook wel dat als ik haar in draf wil hebben dat ze dan ook gewoon moet draven maar ik vroeg of ze de galop dan leuk vindt omdat ze dus meer gaat verzamelen terwijl ze dit meestal moeilijker vinden.

Gisteren weer gereden en gisteren ging het wel weer goed.

Ik probeer haar al heel erg op de zit te rijden maar dit is nog lastig omdat ze hiervoor altijd juist heel erg aan haar hoofd gereden is om het zo maar te noemen, ik kon haar in het begin ook niet terug krijgen van draf naar stap of van galop naar draf zonder flink aan de teugels te trekken (niet goed, ik weet het) maar ze begint nu steeds meer door te krijgen dat het dus ook anders kan, ik rijd haar nu al een poosje zonder bit en dat gaat veeeeeel beter.

Groetjes.

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:00

ik ben het wel eens met bovenstaande reacties maar als ik het zo lees denk ik dat het het belangrijkste is dat je je paard goed rechtricht voor de overgang van galop naar draf. Dus je buitenteugel niet vergeten! Hopelijk kun je er iets mee! succes

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:50

Ik denk omdat je verzameld rijdt ze denkt dat ze nog meer terug moet. Probeer dus wat duidelijker te zijn