Ik rijd nu regelmatig de haflinger van mijn vriendin (die heeft dr been gebroken) Alleen tijdens het galoperen op een volte moet ik haar echt door de bocht 'trekken' omdat ze anders gewoon niet de bocht neemt. Zit ze vast in haar nek ofzo? En wat kan ik eraan doen?
Sjonniej
Geplaatst: 30-11-04 21:34
Waarschijnlijk is ze niet sterk genoeg voor de galop. Laat haar buiten lekker rechtuit galoperen en ga daarna verder in de bak. Ook kan je op een groot grasveld oefenen door je volte te sluiten (net als in draf).
loesjuhh
Geplaatst: 30-11-04 21:36
probeer vooral ook goed met je benen te sturen. probeer haar anders eerst goed los te rijden met kleine voltes in draf en galopeer dan zoals hierboven beschreven is eerst op lange stukken en pas na een tijdje in voltes.
Lusitana
Geplaatst: 30-11-04 21:53
vooral ook niet te buitenteugel vergeten. als daar geen spanning op is, en je trekt aan een teugel, trek je alleen het bit opzij...Er zijn verschillende manieren om te sturen. Je kunt proberen je hand van de hals te brengen, of je pols (binnenhand) naar je toe te buigen, of je binnenhand naar de manenkam te brengen... probeer ze allemaal, zou ik zeggen en kijk wat het beste gaat. en nogmaals, houd ook lichte druk op de buitenteugel. verder sluit ik me bij de rest aan