Bedankt voor alle tips in mijn vorige topic. Hierin schreef ik dus dat hij dus zo fris was en dat het dan een probleem is met rijden. Nu heb ik dit onder controle, en is dus het volgende probleem aanbeland. Of eigenlijk twee probleempje:
1) Als hij dan lekker loopt, is hij zowat niet meer naar voren te krijgen. En als ik dan flink been geef dan drukt ie zich op waarop ik dus weer mijn hand moet sluiten. En hij weer naar beneden gaat en langzamer gaat lopen. Hierdoor gaat het rijden erug rommelig, voor mijn gevoel dat. En ik wordt er echt moe van ook. En zodra ik dan ga wenden en op de diagonaal ga rijden dan krijg ik het probleem dat hij niet recht is. Ik heb het idee dat hij ieder keer weer wat verzint om onder het werk uit te komen..
2) Als hij dan lekker loopt, met zijn koppie in de krul durf ik mijn hand niet te ontspannen en blijf ik dus aan die teugels rodtzooien. Of ik houd die druk steeds of ik ga zitten plukken. Ik irriteer me hier mateloos aan. Soms heb ik wel van die stukje dat ik niks meer in mijn handen heb, maar op een of andere manier krijg ik steeds weer die druk terug en blijf ik klooien aan die teugels. Dit is erg vervelend, ook voor mijn paard.
Ik hoop dat jullie mijn probleem begrijpen, en dat jullie mij weer wat tips kunnen geven
En ik weet niet of er bokkers zijn die met hetzelfde probleem zitten, of hebben hezeten. Hoe hebben jullie dit aangepakt of wat doen jullie eraan??? Op deze dingen loop ik dus steeds vast.Ik hoor het wel, en alvast harstikke bedankt.
Liefs van Jessica
) .. zelf moet je denken*loopt hij nu goed? ja? loslaten!* (en dat elke sec.) (ps: durf ook eens tijdens een goede ontspanning je handen helemaal naar voren te brengen,, als het goed is blijft hij dan lekker gewoon doorlopen,,)
Veenendaler
Heey hallo....