Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
fleursan schreef:ja dat heb ik nou precies ook! echt irri. maarja dan maar kleine stukjes proberen
Steffie89 schreef:Ja mijn probleem is vooral, ik moet eerst door een woonwijk heen, met allemaal fietsers op een fietspad waar je net met zu'n 3-en kan fietsen, en als je dan een paard hebt wel van links naar rechts en van voor naar achter springt. Is niet echt veilig.
Steffie89 schreef:Ja echt erg vind ik het niet, alleen het probleem is dat de bak te nat is, maar dan rij ik maar iets minder in de week
als je tog geen wedstrijde enzow rijd hoef je ook niet iedere dag te rijden doe ik ook niet. maar ben vandaag weer naar buiten geweest, met ander paardje en dat ging goed
fleursan schreef:zo kan het ookals je tog geen wedstrijde enzow rijd hoef je ook niet iedere dag te rijden doe ik ook niet. maar ben vandaag weer naar buiten geweest, met ander paardje en dat ging goed
en dan doet ze het super. Maar om even ontopic te blijven, het beste is dus gewoon samen met iemand anders te gaan.
mijn maf heeft dat ook gehad... gewoon veel geduld hebben en veel buiten wandelen en met andere paarden naar buiten gaan... mijn haf deed het zondag dus in eens wel alleen naar buiten zonder te staken
farichta schreef:In het kort komt het hier op neer: 2 passen voorwaarts, 1 pas terug, rust. Dus op het moment dat je de spanning voelt, zet je je paard een pas of wat terug, dan laat je 'm stilstaan totdat ontspanning komt. Dat bouw je elke keer (dag) wat verder uit.
Zet 'm wel nog even aan het werk op weg naar stal (wijken, kleine cirkels etc) èn als je weer terug bent op stal. Terug naar stal moet namelijk niet leuk zijn want daar krijgen ze weer haast van![]()
=^.,.^=
fleursan schreef:Dankjewel voor je reacite! dus als ik erop zit dan doe ik haar 2 stappen vooruit laten nemen....1 stap trug en ff stil staan? En dat helpt? Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd?
Ididit schreef:pas maar op met dat achteruit lopen... als my way zijn achteruit eenmaal gevonden heeft, is het onmogelijk om zijn vooruit er weer in te krijgen buiten. hij is wat dat betreft exact hetzelfde, weigeren, steigeren en achteruit geultjes en slootjes inlopen.
ik doe het heel simpel: ik ga zitten als ik het erf afben, steek de weg over naar het fietspad en ga daar gelijk draven. als ik voel dat ie terugkomt een tikkie en strenge stemhulp, goed mijn benen eraan houden.
zodra stal niet meer in zicht is (is bij ons al na een paar meter) weer stappen, en dan loopt ie over het algemeen wel lekker door. ik zeg niet dat dit helpt, maar je kan het proberen.
MissSisa schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem!!!
Gewoon staken. Gaat ze ook steigeren??? Ja, dan moet je haar een keer goed voor der hoofd slaan. Misschien voor sommige mensen wel zielig maar eht helpt.
Mijn pony is een weekje door mijn instructrice gerden en nu gaat het veel beter. Anders moet je echt een keer de zweep bovenhands pakken.