Danielle01 schreef:Rijd met jou pony geen rechte stukken in de galop, maar zet hem op de volte
Zorg voordat je aanspringt dat je pony goed naar je luisterd: goed aan het been is daar heel belangrijk bij, goede stelling en een juiste drang naar voren.
Gaat je pony alleen maar harder draven, neem je pony terug en wacht totdat alles weer klopt en probeer het opnieuw!!
Nog iets....
Het kan je pony helpen om in een hoek aan te springen of op een volte
Veel succes ermee
Ik rij geen rechte stukken, alleen maar op de volte.
Goed aan het been twijfel ik nog aan, om van uit, stilstaan naar stap en van stap naar draf, hoef ik maar een kleine beendruk te geven of je loopt al meteen vlot naar voren. Alleen zodra ik de hulpen ga geven in de galop, dus stelling vragen, buitenbeen naar achteren, en drukken met het buitenbeen. Maar dan gaat ze alleen maar hard draven, dan neem ik haar terug dan is ze de eerst 4 voltes, helemaal gek, en zodra ik het opnieuw probeer maar dan met een schopje van het buitenbeen, galopeert ze na een halve volte wel aan.
Maar nog steeds te hard.
de hoek zijn we alweer voorbij zonder dat ze maar een galoppas heeft gemaakt, en op een of andere manier springt ze niet aan op een volte van ong 8 meter.
Maar bedankt voor je antwoord
Het opnieuw terug nemen in een rustige draf, ben ik al veel mee bezig.