Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

gijsenkim schreef:Tja meis.
Een paard is een opzichzelf staand dier met een eigen karakter. Soms gaat het goed soms ook niet.
Het is niet eerlijk om een paard zn ritueel te verbreken omdat JIJ er even te t over in hebt.
Ik heb ook wel eens een terugslag, hebben we allemaal wel eens.
Een paard begrijpt er niks van als het vaste ritueel verbroken wordt.
Ik heb wel eens ruzie gehad met mensen omdat deze hun paard geen eten gaven als hij niet zn best had gedaan........... Onder het mom, had hij maar zn best moeten doen........ das toch gek, alsof een paard die link legt????
Wat jij nu doet is eigenlijk hetzelfde. Een paard kan je straffen en belonen op het juiste moment, daar worden ze beter van. Maar van een represaille achteraf ............. daar begrijpen ze helemaal niks van. Moet je ook niet willen doen.
Een paard is een heel direct dier. OF gelijk belonen, of straffen OF helemaal niet meer. Dat begrijpen ze.
Heb je trouwens ook les op het paard???
dutske schreef:ik doe alles wat ik kan voor dat paard, ik rij zo netjes mogelijk
kheb iedere week wel een of andere traktatie mee
bontje gekocht om rond de zingel te doen, lekker dik dekje,
zweetdekentje voor na de les
noem maar op
en als beloning krijg ik dan een paard dat niet voor me meer witl werken

dutske schreef:en de laatste 2 weken stond het beginnerspaard mank (verkeerd bekapt) en heeft zij een groot deel van zen werk moeten overnemen