Wat ik in mijn les doe is het volgende: Ik rij eerst lekker rustig in stap in en maak kleine voltes linksom en rechtsom en veel van hand veranderen en als mijn paard lekker los is van voor en van achter. ga ik draven eerst op de grote volte en rechtdoor en veel van hand veranderen en een beetje strekken en als ze dan goed voor het been is een beetje wijken en volte sluiten en weer openen. En we doen veel aan mijn zit en de manier van aansporen want ik spoor namelijk te veel aan en ik moet nu leren om niet bij elke stap aan te sporen maar alleen als het nodig is ( Waar ik ook helemaal in mee kan komen)
Maar nou zegt diegene waar me zus les van krijgt dat het slecht is om zo veel kleine voltes te rijden, En dat je wel elke keer aan moet sporen omdat ze anders niet door loopt. Maar bij mij werkt het perfect want ook als ik die kleine voltes niet zo veel rij houdt ze heel erg der bit vast op links en als ik rechtsom een grote volte wil maken gaat ze zodra ik doe hoefslag af ga helemaal met der hoofd omhoog en dat doet ze na die voltes niet dus het lijkt mij niet echt slecht voor haar.
Wie weet wat nou wel goed is en niet?? HELP ME