Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MirandaB schreef:Waneer komt je paard tegen de hand ?? In je overgangen ?? Of altijd..
En ik zou toch meer druk proberent te gaan krijgen.. Wat je van achter rijdt moet je van voren opvangen.. Dus niet vasthouden, maar wel meer vragen..
Dus spelen (kneden) met je binnenhand todat hij daar lager komt en met regelmaat hand openen als hij op de juiste plaats loopt..
Buitenteugel is je basis maar ook met die hand mag je wel wat duidelijker zijn hoor..
Helemaal geen hand is ook niet goed n.l.
Wat ik ook niet snap hoe kan je stelling buiging vragen zonder nagevelijkheid ?
Wat zegt je instructrice dan ?
klomp schreef:eigenlijk ben je al aardig op weg als ik het zo lees. je bent rustig in je hand en dat is erg bel;angrijk om hem weer vertrouwen te geven in je hand. zelf ontspannen is daarbij ook heel erg belangrijk. zorg dat je paard op twee teugels gelijke lichte druk heeft en houd hem zoals je zegt goed voorwaarts dus actief van achter. als het motertje vanachter goed draait, kun je hem licht opvangen van voor en dan weer ontspannen in je hand als hij toegeeft. probeer zoveel mogelijk op je zit en been te rijden en als hij onder je vandaan loopt probeer je dat voorwaarts op te lossen zonder aan de teugels te gaan trekken. dus zet hem dan even op een volte en rijd je weer rustig terug door middel van volte sluiten en dan open je de volte weer en ga je weer verder met waar je mee bezig was.
heel veel succes!