Rosa rent wéér weg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Rosa rent wéér weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 15:29

Hoi,
ik had een tijdje geleden het probleem dat Rosa steeds in Rengalop gaat, ik kan haar dan echt niet meer stoppen. Ik kan haar nog wel stuuren maar stoppen . Nu heeft ze het weer terug. En ik word er gek van. Lekker rijden zit er niet meer in. Ze doet dit natuurlijk alleen maar buiten en voornamelijk op de terugweg. Na een tijdje moet ik echt aan het bit 'hangen' om haar te stoppen.... Dát wil ik nou ook weer niet.
Hebben jullie een oplossing? Of is er een hulpteugel die dit tegen houd?
Dan wil ik die best aanschaffen om het te proberen.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 15:41

trouwens, als ze opgewonden is. Shaked ze met haar hoofd op en neer. Vrij snel. Volgens mij is dit drammen maar dat weet ik niet zeker..

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:52

Een keer flink optreden tegen je paardje. Desnoods stap je eraf en ga je zo een stukje verder lopen. Jij bent de baas en niet je paardje.
Trekken heeft trouwens geen zin, dan word het alleen maar erger. Probeer je paardje anders eens op een volte te zetten. Je kunt wel sturen zeg je.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 19:13

Milkaatjuh schreef:
Een keer flink optreden tegen je paardje. Desnoods stap je eraf en ga je zo een stukje verder lopen. Jij bent de baas en niet je paardje.
Trekken heeft trouwens geen zin, dan word het alleen maar erger. Probeer je paardje anders eens op een volte te zetten. Je kunt wel sturen zeg je.

ze gaat zo hard dat als ik haar op de volte zet, dat ze dan valt. Wij hebben voornamelijk smalle bospaadjes in 'ons' bos. en daar kan ik haar niet eens op de volte zetten.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:31

ik zou zeggen galopeer naar een boom toe of iets dergelijks...dan moet ze zel stoppen.
als bjoet hard gaat trek ik haar tegen de bakrand aan Boos!

Follytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:49

gewoon op een boom zetten.....en dan afstijgen en lopen....doet ze het ook als je samen met iemand gaat of alleen als je allen ben...anders kan het ook heimwee zijn...

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:02

iemand die ik ken heeft eenpony die did ook deed(maar al best lang niet meer nu)
wat we eraan deden: een zweep meenemen en als ie gaat extra aansporen dat ie nog harder moet gaan dan denkt ie dat je het leuk vind dus niet eng.
als je dat een klein stukje hebt gedaan laat je hem stoppen heeft bij dat andre paard wel gholpen, maar of het een goed idee is weet ik niet.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 15:18

ja heb ik ook gehoord, maar ze doet het dus meestal op de terugweg. En dan moet ik na een tijdje ook gewoon het bos uit. Tegen een boom zetten, heb ik wel eens geprobeerd. Maar dan wijkt ze er net langs, dan hang ik bijna tegen die boom aan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:47

Heb je er wel eens aan gedacht dat je pony misschien vreselijke pijn heeft van haken op de kiezen ofzo? Dat shaken zoals je dat noemt, kan daar een goed teken van zijn. Laat dus even het gebit na kijken. Wat je ook eens kunt proberen, is een halster onde je hoofdstel doen met een paar teugels eraan. Je rijdt dan dus met twee paar teugels. zo kun je druk uitoefenen op de neus. als ze namelijk hard gaat omdat ze bang is voor het bit ofzo, merk je meteen verschil als je dan niet teveel aan het bit zit. Bovendien heb je zo een extra rem. Vriendelijker dan een hulpteugel, die toch weer op de mond inwerkt en als daar het probleem ligt (dat ze bang of gevoelig is voor het bit) maak je dingen aleen erger!!!
Dus voordat je met hulpteugels of zwepen in de weer gaat...even tanden na laten kijken en even met dat halster met teugels erbij proberen....

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 18:55

Lusitana schreef:
Heb je er wel eens aan gedacht dat je pony misschien vreselijke pijn heeft van haken op de kiezen ofzo? Dat shaken zoals je dat noemt, kan daar een goed teken van zijn. Laat dus even het gebit na kijken. Wat je ook eens kunt proberen, is een halster onde je hoofdstel doen met een paar teugels eraan. Je rijdt dan dus met twee paar teugels. zo kun je druk uitoefenen op de neus. als ze namelijk hard gaat omdat ze bang is voor het bit ofzo, merk je meteen verschil als je dan niet teveel aan het bit zit. Bovendien heb je zo een extra rem. Vriendelijker dan een hulpteugel, die toch weer op de mond inwerkt en als daar het probleem ligt (dat ze bang of gevoelig is voor het bit) maak je dingen aleen erger!!!
Dus voordat je met hulpteugels of zwepen in de weer gaat...even tanden na laten kijken en even met dat halster met teugels erbij proberen....

oke, ik ga het proberen. Alleen heb ik net in haar mond gekeken. Ik kon tot dusverre niets zien.Maar ik zal er toch even naar laten kijken. Alleen denk ik dat dat het niet is. Omdat ze nu ze meer biks krijgt het weer heeft en toen ze minder kreeg het wegwas.