Ik rij tempowisselingen, zover dit mogelijk is. Ook geef ik haar wat extra haver door haar musli.
Wie heeft er nog meer tips?????????
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Nicolletje schreef:Uhhm, volgens mij zijn sporen niet echt om een paard sneller te laten lopen, maar eerder om verfijndere aanwijzingen te geven...
Misschien een zweepje erbij en consequent na 1x drijven > reageert ze niet meteen dan tikje.
Misschien heeft ze last van de herfst en heeft ze wat extra vitaminen o.i.d. nodig?
Nicolletje schreef:Uhhm, volgens mij zijn sporen niet echt om een paard sneller te laten lopen, maar eerder om verfijndere aanwijzingen te geven...
Misschien een zweepje erbij en consequent na 1x drijven > reageert ze niet meteen dan tikje.
Misschien heeft ze last van de herfst en heeft ze wat extra vitaminen o.i.d. nodig?
) maar helpt wel!!!
Je moet veel afwisselen in je training. ik weet niet of je dressuurt of springt, maar ik dressuur en ik begon met af en toe een klein sprongetje. Nou echt waar door veel afwisseling gaat het vanzelf een stuk beter. Dus gewoon af en toe een sprongetje of een buitenritje en heel veel tempowisselingen rijden zodat ze weer aan je been komt....