Dont blame me, ik kan er natuurlijk echt niets aan doen ! maar: Mijn buurman is jager en mijn achterneef schiet met een luchtbugs. Net als ik mijn hobby paardrijden heb , is dit hun hobby (ik snap ok echt niet waarom..het er een grote hekel aan) Ze wonen dus beide dichtbij mij in de buurt. Nu is mijn paard anderdhalve maand bij mij en je raad het al, ze schrikt van deze geluiden (net als ik natuurlijk want het blijft een stom misselijk geluid wat altijd te horen is als je het niet verwacht, ik schrik er dus ook van..) Hebben jullie tips hoe ik mijn paard hier aan kan laten wennen zodat ze er minder van schrikt....(zie vliegt echt omhoog en haar ogen staan erg paniekerig , terwijl ze echt niet zo schrikkerig is...) Ik had al gedacht om aan mijn achterneef te vragen om achter haar stal met de bugs te schieten als ik erbij sta en dan haar op haar gemak te stellen. Maar zou ze zo niet mij gaan vergelijken met dat geluid? Alle tips zijn welkom! GRoetjes!
Sizz
Geplaatst: 23-11-04 19:09
Ga anders een keer rusig met haar buiten staan. Als je weet dat ze schieten dan. Of laat haar los in de bak. Ze zal er wel aan moeten wennen. Dan kan ze raar doen zonder dat jij er last van hebt.
donnahanne
Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-04 21:33
bedankt, voor de tip!
Maartje__
Geplaatst: 23-11-04 22:37
als je er zelf niet bang voor bent, dus als jij niet bang ben voor de reactie van je paard, dan gewoon gaan rijden als ze gaan schieten. Als ze dan schrikt, gerust stellen, even wat lekkers geven.. En gewoon verder gaan.. Dus wel gewoon gaan rijden, niet wachten op een schot.. Je paard moet weten, dat er niets aan de hand is, en dat ze gewoon door moet gaan..
Marliesje
Geplaatst: 24-11-04 09:10
Ik denk dat het vanzelf went, zet haar gewoon vaak los in de bak als ze aan het schieten zijn, dan komt ze er vanzelf achter dat het niet is.
baroen
Geplaatst: 24-11-04 09:11
zijn hier nou 2 topics van?
Cassidy
Geplaatst: 24-11-04 09:15
Als je de mogelijkheid hebt om haar te laten zien waar dat knalgeluid vandaan komt, zou ik dat doen. En veel oefenen.
cornelie
Geplaatst: 24-11-04 09:17
En schrikken voorkom je niet, wél kan je wat doen aan de reaktie die daarop volgt. Als je paard schrikt maar er verder niks mee doet is er niks aan de hand toch.
mobick
Geplaatst: 24-11-04 09:37
Kan je niet gewoon met je buurman praten dat hij even een seintje geeft als hij gaat schieten of iets dergelijks? Bij ons is er op zondag politiehonden training in het bos en daar gebruiken ze ook geweerschoten bij. Ik rij dan gewoon niet omdat ik niet het risico wil lopen om op hol te slaan.