mooi voorwaarts neerwaarts paard!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarleenM

mooi voorwaarts neerwaarts paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 21:35

heey ik heb mischien een rare vraag, hoe krijgen jullie je paard/pony mooi nagefelijk? ik heb het probleem met mijn pony dat als ik ga spelen met mijn hand en dan een beetje druk geef met mijn benen dat hij dan gaat hangen, hij komt niet mooi nagefelijk Bloos en dan ook nog zorgen dat hij mooi ontspannen blijft, bij horse @ work lopen al die paarden mooi nagefelijk en heel ontspannen en dan word ik gewoon zo jaloers want ik wil dat ook *LOL* dus mijn vraag is eigenlijk hoe krijg je een zo mooi nagefelijk paard waar de achterhand goed onder is en dan ook nog ontspannen blijft
graag zoveel mogelijk tips

alsvast bedankt marleen

p.s. ik krijg al les

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:43

Zit, benen en zo weinig mogelijk teugel. alleen opvangen en teugelhulpen geven waar die nodig zijn bv voor figuren, zijgangen ofzoiets uit te voeren.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 21:56

zou je iets duidelijker kunnen wezen ? Bloos Schijnheilig groetjes marleen

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:11

vooral veel overgangen rijden.. soms ophoudinkjes maken als ze teveel in je hand gaat hangen, dus iets inhouden handen weer wat meer toegeven even dat tempo blijven zodat je ook voelt dat ze op eigen benen loopt en dan weer wat sneller gaan lopen gaat ze in je handen hangen weer klein ophoudinkje maken en loslaten zodat je voelt dat ze je handen opzoekt en op d'r eigen benen loopt en d'r kont d'r onder houd.. duidelijk genoeg? Knipoog

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:44

hahahaha die marleen neem nu eens wat van me aan hahahhaha
het zouden mijn woorden kunnen zijn wat Grietzz omschrijft
nanannan
dikke kus
liefs pipeloi

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:55

ja toevallig vandaag zelf ook op geoefend dus als ik het niet zou weten, zou toch niet zo goed zijn denk ik Haha! maar verder.. houd ik het dus helemaal bij m'n 1e bericht

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 10:32

Lusitana schreef:
Zit, benen en zo weinig mogelijk teugel. alleen opvangen en teugelhulpen geven waar die nodig zijn bv voor figuren, zijgangen ofzoiets uit te voeren.

Duidelijk genoeg toch? Lachen

Mijn instructrice weet het altijd heel makkelijk te zeggen;
Je rijd met je benen, alles moet van achteren bij je paard komen, dat is zijn moter. En vanaf daar moet je hem opvangen, maar niet tegenhouden.

Jij kan ook niet fietsen met je handrem ingeknepen..
Als je dit goed doet heb jij een voorwaarts neerwaarts paard, niet op je teugels naar beneden "trekken" , word hij alleen maar sterker van.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:31

Hey, da´s een goeie, die van het fietsen met de handrem erop!!!! jij hebt een goede instructrice, nooit bij weg gaan!!!!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:10

Klopt, ik vind haar zelf ook geweldig lesgeven! Lachen

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 17:46

thx voor de advieze ga het uitproberen

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:31

sorry even een vraag van mij tussendoor.. Zo weinig mogelijk teugelhulp zeggen jullie.. Alles moet van achteren komen, daar ben ik het wel mee eens maar er zijn ook paarden die NIET uit zichzelf die ontspanning daar opzoeken, en gaan nageven... soms moet je een paard toch echt vragenuitnodigen misschien zacht gezegd dwingen om dat te doen... Lachen Verschilt denk ik per paard..

daantjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:44

mijn instructrice zegt van:
als je een paard aan de teugel wil hebben let dan eesrt op je eigen houding zit je eenmaal goed dan zit je het paard ook niet in de weg
dan nooit gaan spelen met de teugels zou jij het begrijpen asl er iemand in je mond zit en dat bit wiebelt maar en vliegt maar heen en weer hou je handen stil en op de plek knijp in je teugels tot hij nageeft en laat dan direct los zodat je ¨paards merkt van als ik zo loop voel ik geen vervelende druk meer zodra hij weer omhoog komt knijp je weer in de teugels als hjij weer zakt weer los en natuurlijk gaat dit allemaal niet zonder been eerst motor aan dan opas proberen en bij dat knijpen natuurlijk wat meer been anders heb je kans dat hij langzamer gaat lopen ikzelf vind dit een super goede manier ik heb inmiddels wel 8 instructrices geahd en de 9e is tot nu toe de beste... en ik hoop dat ik nog heel langles van haar kan krijgen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:52

Lusitana schreef:

Juistem, en niets meer of minder.