tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maxime

tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 21:02

heey iedereen,
ik weet echt niet wat ik moet doen, ik heb verzorgijslandertjes en ik wil ENORM graag leren rijden! niet op die ijsjes maar in de manège hippos.
maar het probleem is dat ik enorm veel schrik heb, ik durf wel stappen maar totaal niet draven!
ik weet niet waar ik schrik voor heb, mischien de hoogte, de snelheid,...
maar hebben jullie geen tips zodat ik me meer op mijn gemak voel?
ik bedoel, niet zo iets van oefeningen in het zadel want ik neem een loungeles dus kan ik niet kiezen wat ik doe! maar zoiets dat me helpt om rustig te blijven en vooral recht te durfden komen!
ik hoop dat jullie enkele goede tips hebben? Verward

greetz maxime

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:11

ik raad je aan om veel te poetsen en te doen en vooral ook veel kijken naar lessen en dergelijke en ga eens vaker zonder zadel op de pony stappen! veel succes OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:14

Als je al longéles hebt, kan je het daarmee rustig opbouwen denk ik? Bij ons op de manege bestaan de eerste lessen uit longélessen, waarin er naar je ervaring wordt gekeken en je leert stappen en draven etc.
Misschien moet je vragen op de manege of ze dat ook willen doen? Gewoon 2x in de week een half uur ofzo, of 1x in de week aan de longé en dan gewoon rustig praten en oefenen, leer je paard maar eens te vertrouwen Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:19

Vertel jke instructeur over je angst. hij (of zij) kan je echt het beste helpen. en inderdaad poetsen en zo, lekker in de stal rondhangen.

maxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 21:24

nja maar ik bedoel, ik mag niet kiezen wat ik, doe! daar is dat erop, een rondje stap, draf en ge moet het maar kunnen, die zeggen misschien op en neer maar ik durf dat niet zo goed! en als ik zeg dat ik schrik heb zegt de lesgever dan is paardrijden misschien niets voor u! das motiveert ook niet echt hé!!en na mijn les is er meestal iemand anders die erop moet dus kan ik dat paard ook niet kuisen e, en als mijn les begint komt hij juist uit een andere les! dusja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:29

Dat is heel raar.. echt sorry dat ik het zeg, maar een goede instructeur of instructrice zou dat nooit zeggen!
Als je ouders het weten kunnen zij misschien met die instructeur/ instructrice praten? En anders zou ik echt een andere manege zoeken, ook al was het nog zo ver, alleen om over je angst heen te komen, dan kan je later alsnog in de buurt gaan rijden! Heel veel sterkte!

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:33

dan wordt het volgens mij toch tijd voor een manege waar ze wel alle tijd en begrip voor je hebben!

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:13

ya dat sluit ik me helemaal bij aan, ik denk dat je er dan beter mee af bent om een andere manege te zoeken met een instructeur/instructrise die wel bereid is om naar je luisteren en te helpen met je 'probleem'