mijn paardje is bij het rijden echt zwaar op de hand. Nu weet ik wel dat ik hem goed moet vooruit rijden(hij is nogal langs de luie kant) zodat ik hem vooraan kan opvangen en nageven. Nu hij loopt dus wel aan de teugel maar ik heb dan wel nog steeds heel veel gewicht in mijn handen. Mijn instructrice zegt dat ik niet moet nageven zolang hij niet nageeft(nu dat is dus wel de hele tijd). Maar ik kan toch niet de hele tijd met druk op mijn handen rijden
Hij loopt echt wel aan de teugel maar hij hangt gewoon nogal. Zij zegt mij ook van hem heel kort te rijden omdat hij anders uit elkaar valt. Ik wil hem wel kort rijden maar niet zodanig dat ik ervan naar voor ga zitten.
Ik vraag mij af of er hier ervaren ruiters zijn die weten wat de oorzaak is dat mijn paard zo zwaar op de hand is?
groeten.
Nog niet perfect natuurlijk, ik verloor soms nog te veel het contact maar liever zo dan dat ik een heel uur aan de teugels zit te hangen. Het grappige was dat hij daardoor zelf heel licht was op de teugel en van zodra ik op een verkeerde manier teveel druk uitoefen begint hij pas te hangen.
Ieder paard is weer anders. Blijf goed met het been voorwaarts rijden, en zorg dat je niet aan de teugels gaat hangen, dit werkt echt niet, succes.........