valt om met aan de teugel rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cleo_

valt om met aan de teugel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 14:46

Wanneer ik me pony aan de teugel rij gaat ze geregeld onderuit als ze een hoek door moet

wat hebben jullie voor een adviesen

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:47

oow das niet zow mooi.
misschien is het dat ze niet goed oplet als je aan het werk bent. Verward
nou succes ermee.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:01

Niet aan de teugels trekken... aan de teugel gaan is geen hoofdhouding. Wel stelling naar binnen vragen, niet een paard de hoek intrekken aan de buitenteugel!!! die moet juist geven (zonder dat hij loskomt, natuurlijk).
Genoeg been, zit er aan, en blijf boven je paard. In een bocht helt een paard naar binnen, dus moet je ook naar binnen hellen. als je de verkeerde kant op helt, klapt-ie makkelijk om. Probeer maar op ee krukje ofzo. Twee linkerpootjes omhoog laten wippen. Als je nu naar links gaat hangen..klaboem...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:10

rijd je paard eerst in balans voordat je gaat werken met m, ik heb tzelfde probleem gehad (laat je intrucrice helpen, ik kan je zo niet vertellen hoe je je paard in balans krijgt)

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:13

Hoe oud is de pony? En zijn de hoeken misschien glad of erg ongelijk? Verder ga ik zeker met Lusitana en KindnessM mee.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:10

misschien is het handig om je buitenteugel erbij te houden en je binnenbeen....en voor de rest even niet aan de teugel rijden. eerst leren recht lopen en je balans vinden. houd hem/haar goed aan je been dus goed voorwaarts rijden. een paard trek je niet aan de teugel, ontspanning krijg je door eerst de achterhand eronder te zetten en dan van voren opvangen en naar de ontspanning rijden...succes!
Laatst bijgewerkt door klomp op 18-11-04 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:12

Is je paard wel voorwaarts genoeg, als hij te weinig impuls heeft, struikelen ze nog wel over hun eigen benen. Dan eerst voorwaarts-neerwaarts rijden. En op de binnenhoefslag, zodat hij steviger op eigen benen gaat lopen.
Succes OK dan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:14

Ik zou toch even laten controleren op ataxie, dit is niet normaal.
Voor de rest proberen om de achterhand erbij te rijden, als hij op zijn voorhand sloft is de kans groot dat hij struikelt en valt.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:19

ik heb net even in je profiel gekeken en zie dat je pony pas 3,5 jaar is dus ik denk dat het puur de balans is die hij of zij nog mist.