hey, ik weet niet precies waar ik het neer moet zetten dus vandaar dat het hier staat en bij vraag maar raak, maarjah hier dus ook de vraag: hoe kan ik de spieren in de achterhand van me paard sterker maken? iemand goeie tips? ik heb al een paar tips gehad van me instructrice maar ik wil graag weten wat jullie zeggen. ohjah dit probleem is na het komen van een veulen bijna een half jaar geleden. dit merk ik heel erg met rijden en tja nu aan jullie de vraag.. please kom maar op met je tips!! groetjes!!
Deau
Geplaatst: 16-11-04 21:39
Misschien is het slim om eens te longeren met een pessoa. daarbij komt door het bontje achter de kont de achterkant er ook meer onder. Succes!
Ragne
Geplaatst: 16-11-04 21:53
De tip is volgens mij tijdens het rijden blijven schakelen in tempo en overgangen maken, voltes sluiten en weer openen.
Biepje
Geplaatst: 16-11-04 22:02
balkjes draven, heuveltjes galopperen,... er zijn veel dingen die je kan doen, als je even de zoekfunctie gebruikt kom je nog veel meer tips tegen!
Soph12
Geplaatst: 19-11-04 00:22
ik heb geleerd veel te schakelen, en dan vooral het verzamelen worden ze sterker van. Ik moet dan bijvoorbeeld dus heel erg terug rijden in de draf en daarbij de achterhand actief houden, soms een beetje bijtikken. Schouderbinnenwaarts doen en daarin een overgang draf=>stap=>draf moet ik ook doen om hem sterker te maken.
blieb01
Geplaatst: 19-11-04 12:34
veel overgangen en veel galoperen. Balkjes draven helpt ook.
Nano05
Geplaatst: 19-11-04 13:36
Ik ben ook bezig met de achterhand van mijn haf sterker te maken. Ik moet inderdaad veel overgangen met hem lopen en balkjes lopen.
eXtremily
Geplaatst: 19-11-04 16:06
Idd wat hierboven wordt al wordt gezegt... heel veel overgangen maken.. tempowisselingen en heel erg veel galoperen!!! Ook longeren is erg goed, wel met bijzetteugel. Je ziet vaak dat als je ze wat korter laat galoperen in longeerkraal, dat ze vaak overspringen of overkruist zitten vaak heeft dat allemaal vandoen dat ze niet sterk zijn achter.
Charlotte89
Geplaatst: 21-11-04 20:36
Jep heeeeeeel veel overgangen rijden en schakelen... Probeer bijv is de korte zijdes heel langzaam te draven en de lange zijdes een paar pasjes middendraf te rijden!
danifur
Geplaatst: 22-11-04 00:43
ik zie inderdaad hierboven al een paar dingen staan die ik dus ook moet doen. 1 van mijn paarden heeft precies hetzelfde. Maar hij heeft een knie achter die steeds op slot staat. en die moest door training sterker worden.
eerst de vraag, hoe oud is jou paardje? en heeft hij ook zo een probleem als wat de mijne heeft of is het gewoon om hem over het algemeen sterker te maken?
de training van mij gaat als volgt:
ik rijd veel tempowisselingen, af en toe zover mogelijk terug vragen in de draf/galop enzo en dan net als hij bijna tegen de overgang aanzit weer wegrijden (maar niet te lang want hij is nog jong en trekt dat niet) veel voltes openen en sluiten, maar ook niet te lang sluiten. heel kort en zo opbouwen totdat hij dat steeds langer vol kan houden. en zo zegmaar steeds iets terug rijden op de achterhand. en in stap kan je dat ook oefenen.. steeds arbeidstempo en hem dan 2,3 passen op laten schieten voor je been, en weer af laten vloeien naar het arbeidstempo. en je kan hem ook op de grote volte af en toe eens 2,3 passen opzij zetten zeg maar (een soort van wijken) niet alleen met de achterhand opzij maar dan moet hij ook de schouder meenemen. en dan weer rechtuit stappen (op de volte)
suc6 ermee, en laat even horen hoe het gaat en hoe je het op gaat lossen
danifur
Geplaatst: 22-11-04 00:48
en wat ik vergat: longeren met pessoa is inderdaad ook heel goed, dan moet hij goed ondertreden van achter en daar word hij ook sterker van! alleen dan niet meteen te lang longeren.
Lianne007
Geplaatst: 22-11-04 15:48
ik rijd ook veel tempowisselingen en korte overgangen,van stap naar draf etc,en dan de achterhand er goed onder rijden.