Draver moeite met draven...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katje2004

Draver moeite met draven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 13:09

Hoi ik heb een vraagje.

Mijn oudere draver heeft moeite met aandraven. Het liefst springt hij aan in galop. Vooral als het erg druki in de bak is dan lijkt het allemaal wat moeilijker te gaan. Hij is niet echt soepel.

Hij heeft geen last van zijn rug, want er is pas een fysio geweest. Zijn tanden zijn ook in orde.

Iemand enig idee?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:23

Ja, waar zit zijn hoofd? Houd hij dat hoog? Op zich is het een wonderlijk probleem. Krijg je het wel voor elkaar als je alleen met hem rijdt?

Katje2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 13:27

Zijn hoofd gooit hij het liefst in de lucht. Na een tijdje ontspant hij en geeft na.

Hoe kan ik werken aan goede ontspanning (in een voor mijn paard te drukke bak)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:34

Ja, dat van dat hoofd dat dacht ik al. Wat je kunt proberen is eens het hele uur alleen stappen. Dan de volgende keer tegen het einde er eens een drafje in gooien, maar niet voordat je totale ontspanning in stap voor lekaar hebt gekregen. Je moet gewoon even terug naar af... werkt meestal wel.

Katje2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 14:09

Nou dat ga ik dan vanavond proberen. Het is wel zo dat met stappen hij gewoon nagevelijk is en dan is er niets aan de hand.
Net alsof hij zich met draven heel erg opfokt, ofzo ik weet het niet

Janka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:10

Ik heb een paard gereden die liever in galop ging dan in draf, die heeft dus een paar keer niet mogen galoperen en moeten draven, ik gaf haar wel de ruimte om te gaan draven omdat ze in draf op de handrem liep, ruimte en consequente voorwaartse hulp zodat ze lekker voorwaarts moest draven, veel overgangen stap, draf en bij Josta hielp dat gigantisch.

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:15

Mijn bijrijd draver heeft dat ook regelmatig. Dan is hij wat stijf. Als ik wat wendingen (slangevoltes, voltes halve baan) enzo rijd en hem goed doorvraag om hem los te maken, draaft hij al veel beter.

Misschien heb je er wat aan..

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 06:25

Mijn draver gallopeert ook veel liever dan dat hij draaft.
Maar hij kan wel gewoon goed draven hoor.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:28

Kan je niet buiten rijden en lekker rechte stukken draven? Dat deed ik vroeger met mijn draver ook, in het begin was de bak nl voor haar echt te klein!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:12

Splinter schreef:
Kan je niet buiten rijden en lekker rechte stukken draven? Dat deed ik vroeger met mijn draver ook, in het begin was de bak nl voor haar echt te klein!

Worden ze niet soepeler van, dus dat helpt denk ik weinig. Probeer het eerst bij de rechte stukken in de bak te houden, gewoon rustig draven en niet te hard. Verder is stap veel voltes/slangevoltes rijden. In draf ook veel overgangen rijden. Dan wordt ie vanzelf soepeler en meer ontspannen en zal het draven ook beter lukken.