wat kan ik het beste doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiScha_lOver

wat kan ik het beste doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 22:23

heej allemaal,,
ik heb een vraagje.
mijn verzorgpaard Justa wil nog wel eens in elkaar gekrompen aan de teugel gaan lopen..
wat kan ik daar het beste tegen doen zodat ze wat meer gaat veruimen?
weten jullie iets of hebben jullie tips?
ik heb ook foto's op bokt staan onder deze naam:
Justa @ work

groetjes mi.randa

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:03

Laag en rond rijden. Met zijn hoofd bij zijn knieen en dan uitschuiven. Zo laag mogelijk. In het begin is dat wel moeilijk. Maar na een tijdje gaat het beter.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:22

Ik heb je topic verplaatst naar Rijtechnisch.

'k Heb ook even de link opgezocht van het topic op HAW:
[HAW] Justa @ work

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:27

Als de sodemieter die thiedemann eraf. Been en voorwaarts rijden. Je paard spant zijn onderhalsspier aan. Hij is dus niet aan het bit. En niet aan het been. Eerst voorwaarts, dan opvangen. Pas als hij zijn bovenhalsspier aanspant, is hij aan het been en aan het bit. Veel succes.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 00:04

Haha! Allereerst eens correct gaan zitten. In het midden van het zadel, been lang en eraan, tenen inderdaad moeten naar voren wijzen en niet naar opzij en de hak moet het laagste punt zijn. Kijk naar voren en niet naar beneden.
Dan je paard goed van achter naar voren rijden en als hij goed aan je been is spelen met de buitenhand, parade en weer los.
Afwisseling inbrengen en veel overgangen. Verzameling en dan weer verruimen paar pasje schoudervoor rechtrichten halthouden direct weer aandraven, Veel overgangen er in werken. En alles gereden zonder allerlei hulpteugels nee gewoon lekker ohne etwas zonder poespas gewoon je zit, je benen en je handen.
En correct die benen he, je klemt een beetje lijkt het wel.
Rijd anders iedere dag maar even vijf minuten zonder beugels.

MiScha_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 10:40

heej allemaal bedankt voor jullie reacties toch wil ik op sommige nog ff reageren..
Pendrag: Ehum het is niet mijn paard en ze wil dat ik met die thiedemann teugel erbij rijd.. Ik zou liever niet willen maarja het is mijn verzorgpaard voor een jaartje dus dan heb je niet zoveel in te brengen. Lachen
Kafue: Ik ben heel erg met mijn zit bezig want op de manege hebben ze het me helemaal verkeerd aangeleerd.. Boos! En dat met mijn tenen Tong uitsteken dat vind ik heel erg moeilijk ik ben er al heel druk mee bezig. Ik zal ook ff iedere dag zonder beugels gaan rijden kijken of het dan beter gaat!! Haha!

in ieder geval bedankt voor de tips en ik zet er weer foto's op als het beter gaat dan kunnen jullie ff kijken of we vooruit zijn gegaan!!:D

Groetjes Miranda

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:45

ik zou dan wel de thiedemann omdoen maar dan op het meest losse gaatje zetten.

MiScha_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 12:51

hij staat al op het meest losse gaatje:D duss.. maarja ik kan altijd ff met haar overleggen!!:D

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:38

idd overleg even met de eigenaar en ga hem lekker voorwaarts neerwaarts rijden. activiteit van achter is het belangrijkste dus goed aan het been houden...

MiScha_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 19:14

ik zal mijn best doen:D bedankt voor al jullie reacties:D

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:01

Kun je de thieddeman onder aan de singel niet langer maken? Of ev overleggen met de eigenaresse om een maatje groter aan te schaffen? Ik vind hem net wat te strak staan nl.
Heel veel succes met alle tips van hierboven! Knipoog

MiScha_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 12:54

heej.. Dat lijkt zo hoor.. want je kan der nog een hele vuist tussen leggen.. en eerlijk gezegd heb ik geen verstand van die dingen. Duss, maar ik zal ff met haar overleggen!!

groetjes Miranda