stilvallen in galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hooi

stilvallen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 22:01

hooi
ik rijd dus op onze manege wel eens een fjord. Eerder was hij heel erg aan het kleven (zie mn vorige topic) en da's nu over.
Maar hij heeft moeite met de galop. Als ik een keer de galophulp geef, maakt hij een galop-pas, en dan valt hij weer terug in draf . Geef ik nóg eens duidelijk de galophulp, dan blijft hij wel galopperen. Iemand tips?
En als hij dan eenmaal galoppeert, valt hij vaak na 6 of 7 passen abrupt stil, en dan is hij in 2 passen weer terug in stap Verward . Van een tikje met de zweep gaat ie bokken, en van drijven trekt hij zich op dat moment niets aan. Hij kan t wel gewoon, als hij bijvoorbeeld een eindje moet galopperen voor een hindernis, doet ie t zonder problemen Schijnheilig
Kom maar op Lachen

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:06

Probeer m zo te rijden (ook al in de draf en stap dus) dat je m scherp hebt aan je been.Dat zodra jij je been aanlegt hij direct reageerd Dat kun je trainen door overgangen en tempowisselingen, zo blijft ie allert aan je been. Dan zal ie vanzelf ook beter naar je galophulp luisteren.
Als ie dan galopeerd, wakend je been er bij houden, niet gaan klemmen maar zo er aan dat als ie dreigt stil te vallen dat je meteen kunt aanvullen met je been. Zo ben je m dus voor en blijft ie galoperen

Suc6

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 00:18

Veel overgangen. Scherper aan je been rijden. En in galop die galophulp blijven herhalen en consequent voorwaarts blijven rijden.
Alks hij niet luistert dan tik je hem bij en als hhij bokt, so wahat komt er in ieder geval reaktie al staat deze niet in het boekje.

Gehoorzaam maken dus.

Het paard ten alle tijde een pas voor zijn, als je voelt dat hij stil dreigt te vallen been en tik met zweep indien nodig

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:03

Als hij niet op je been reageert; een tik inderdaad.
Bokt hij dan, gewoon nog een tik. Weer een bok? Weer een tik...

Het is even doorzetten, maar uiteindelijk zal hij de bedoeling snappen dat een bok niet helpt als je hem aantikt. En dan kan je de tik beter als hulpmiddel gebruiken om hem aan je been te krijgen!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:39

ik ga mee met miepmiep. tik hem maar gewoon bij als hij niet scherp aan je been is...

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 21:01

hooi,
bedankt voor alle reacties! OK dan! Ik ga t allemaal zeker proberen. Meneer heeft wel een olifantenhuid, dus t is nog de vraag of t lukt. Maar ik ga mn best doen!
=xxx=