Te hard in de galop, snel hulp gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fionaatje

Te hard in de galop, snel hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 15:57

Hoi allemaal!!!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, Mijn verzorgpony kan alleen maar hard galloperen, ik krijg haar niet rustiger.. Want als ik een beetje vraag dan valt ze terug, hoe kan ik haar nu iets langzamer laten gaan, maar toch in de galop blijven?!?
Snel hulp gevraagd!
Alvast bedankt!

Groetjes -xxx- Fionaatje Lachen

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:07

je kunt met kleine ophoudingen haar wat opvangen, maar vergeet dan niet je been eraan te houden, want dan valt ze terug. Goed been eraan houden dus!!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:15

heel veel overgangen maken.. van halt naar draf, van draf naar galop, van galop naar stap, van stap naar galop. Elke gang blijf je hooguit een volte en dan maak je weer een overgang. Op deze manier word die goed aan je hulpen en word die sterker van achter..

Als je paardje een goeie conditie heeft kan je heel veel overgangen van stap naar galop en van draf naar galop gaan maken.. Als je paardje sterker word, je hulpen beter begrijpt en beter in everwicht is kan die rustiger gaan galoperen.

Ook kan je proberen te gaan schakelen in stap en draf op de volte. Sluit hem en wijk telkens een stukje naar binnen, weer een stukje naar buiten en verruim hem dan weer ff, schakel hem terug naar een rustige stap en wijk weer iets naar binnen, weer terug naar buiten en weer wat verruimen. Speel hiermee.. dit is een goeie oefening om los te stappen en de basis om het in draf te gaan doen. Als die dit in stap en draf goed doet kan je het ook galop gaan proberen...

kortom.. heel veel mogelijkheden om het everwicht en de kracht van de achterhand te verbeteren van je paardje..

succes

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:23

ja, heel veel overgangen en vooral niet te lang in de galop blijven hangen. Dus overgang naar galop en dan gelijk weer op de zit overgang terug.
Eigenlijk precies zoals M3isSi3j zegt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:34

En niet rechtuit blijven gaan, dan kan ze goed op snelheid komen...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:37

idd op het rechte stuk , dan gaan ze harder en maken ze er een race partij van.
Als ik het goed begrijp is je paard nog niet goed verzameld om rustig en ontspannen te galoperen.
Probeer je paard op je zit te gaan rijden.
Trek je zit aan (Billen) en dus weinig aan de teugels te komen, uiteraard je been erbij houden want doordat je je zit aantrekt komt het paard terug(Na dermate oefenen)
Wat ik ook moest doen met een les , is in het ritme mee bewegen in het zadel en na achteren leunen ( met de beweging mee, dus niet constant zo blijven zitten)mijn paard ging echt rustiger galoperen.

Fionaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 16:48

Heel erg bedankt voor al jullie tips OK dan! OK dan!
Ik ga eraan werken, en hopelijk gaat het lukken!

Groetjes -xxx- Fionaatje

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:16

MMh ik heb het zelfde probleem... Mijn pony doet het omdat ze het nog moeilijk vind... Ik merk heel erg aan haar.. als ze iets moeilijk vind gaat ze sjeesen... Als ik op les ben doet ze het al een stuk minder... waarschijnlijk door de andere indrukken.. Dus misschien werkt het bij jou ook wel als je een keer met meerdere mensen gaat rijden. Die andere mensen gaan dan ook in galop, en misschien merkt ze dan dat het ook voor haar veel fijner is als ze rustig ggaat!

Fionaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 16:58

kga ut probere, Lachen

joeplovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:03

Mijn paard vind het ook nog moeilijk om te galoperen en als ze eenmaal galopeerd gaat ze hard.. niet leuk dus.. ik moet nou hele kleine stukjes galoperen en meteen weer terug naar draf. En dan zo steeds overgangen rijden. Ik galopeer soms ook maar 5 passen en een half of kwart rondje later spring ik weer een paar passen aan. Het helpt wel, misschien kan je dat ook is proberen.
groetjes minke