rug krom trekken!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hashieslover

rug krom trekken!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 21:18

heey ik heb een paard,hij is 1.86 en wil wel eens de rug krom trekken als je aan het rijden bent, wat moetje dan doen??
dus alle tips en uitleg zijn welkom.....

groetjes michelle

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:26

Iets meer info Michelle. Doet hij dit uit protest, pijn of om uit te proberen hoe de ruiter te dragen enz. Info info

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:00

ja idd meer info.
maar wat heeft zijn schofthoogte ermee te maken?

hashieslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 22:26

hij doet het niet om de pijn of om de ruiter uit te proberen hoor en dat je na kunt gaan dat je hard valt van zon grott beest dusz niet van die banketstaaf scheitlanders en niet van die domme antwoorden van jah laat hem maar zien wie de baas is want daar krijg je dan vlieg les mee...... snappie, daar slaat die schofthoogte op!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:28

En gewone antwoorden op normale vragen kunnen ook niet meer?
In normale zinnen die te begrijpen zijn?
Zo krijg je ooit een fatsoenlijk antwoord, omdat jezelf geen normaal bericht schrijft, waarin wat normale info staat.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:49

als je advies wilt zou ik wel een andere toon aanslaan
anders zijn er weinig mensen die bereid zijn om je te helpen

hashieslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 20:14

jah hoor waar slaat dat dan op

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 00:30

hashieslover schreef:
hij doet het niet om de pijn of om de ruiter uit te proberen hoor en dat je na kunt gaan dat je hard valt van zon grott beest dusz niet van die banketstaaflige scheitlanders en niet van die domme antwoorden van jah laat hem maar zien wie de baas is want daar krijg je dan vlieg les mee...... snappie, daar slaat die schofthoogte op!!!!

Haha! Ik snap hier niets van wat bedoel je nou eigelijk, wat is het probleem. Ik rijd zelf regelmatig een paard van 1.84 en mijn eigen is 1.74 weinig verschil hoor alleen moeilijker met opstijgen. Dus even iets meer info over wat en waarom thanks

hashieslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 21:41

mij paard trekt rug krom als je er op gaat zitten en als je aan wil galoperen en het zadel is goed en hij heeft geen pijn maar de schofthoogte heb ik opgeschreven dat je begrijpt als je valt dat je hard valt dusz ik wil meer info van jullie bedankt!!!!!!!!!!!!!

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:51

Hmm als je een serieus antwoord wil moet je de volgende keer even duidelijk typen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:12

verkeerd vallen kan ook vanaf een shet
En persoonlijk lig ik eerder naast een klein vlug wenbaar paardje dan een grote, daardoor trager paard.

Als het met opstappen is, vraag ik me toch af of het zadel goed past, ofdat je te hard neer komt in het zadel.
Idem met galoperen, wat zijn je hulpen, wat doe je?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:10

Misschien heeft het te maken met het feit dat je misschien bij het opstijgen je in het zadel laat ploffen ipv an zakken en bij het aangalopperen ben je misschien iets te grof met je hulp? Je paard zegt gewoon even "hé, jôh, ZO niet", denk ik. als hij verder niet bokt en braaf is, kan ik er niks anders bij bedenken, tenzij het een nierprobleem is, maar dan zou hij ook zo op stal staan. En leun je misschien wat tever naar achteren in galop? Ja, ik roep maar wat, ik kan je niet zien rijden van hier af. Maar ik zou het in het in het zadel ploffen en te veel achterover leunen zoeken. Lijkt me moeilijk rug krommen in galop. Is het niet gewoon zijn natuurlijke beweging? Heb je naar hem gekeken als hij bv in de wei galoppeert? Is het meer een gevoel dan een feit?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:12

O, sorry, ik zie dat het bij het AANgalopperen is. Ja, toch een grove hulp dan, denk ik. Rijd je met spoortjes? Daar reageren ze ook wel eens zo op..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:21

Tja.. hij trekt zich krom?? Zoals een banaan door zijn hele lichaam? en dan vooral bij het aangallopperen... is dit wat je bedoelt? Veel paarden gaan scheef in de galop. Voorhand tegen de bakrand, achterhand op de binnenhoefslag. Dit kan je corrigeren maar dan moet je paard al wel in stap en draf goed door zijn lichaam lopen. Leer je paard schoudervoor en schouderbinnenwaarts (samen met instructeur!) dan zal het langzaam verbeteren.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:28

Nah, ik denk dat hij meer optrekken bedoeld, anders zou hij toch meer van LIJF spreken... we wachten wel even op het antwoord...

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:27

ik wacht eerst op een duidelijke en goed geformuleerde vraag....leg het eens wat duidelijker uit...hoe begin je en wat voor hulpen geef je enzovoorts....hoe meer wij weten van jou en het paard, des te beter onze antwoorden. wij moeten wel weten wat voor info we jou geven en dat kan alleen met een duidelijke vraag van jou...dus ibij deze wacht ik nog op je goede vraag!!!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:28

Als Splash zijn rug krom trekt weet ik dat ik op mijn hoede moet zijn en Splash even moet laten weten dat er iemand op zijn rug zit en dat we geen trein moeten gaan halen Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:12

Het krommen is eigenlijk een bok die niet gegeven wordt, maar dat kan het wel worden als je de oorzaak niet wegneemt. Daarom vind ik het wel goed dat de TS er mee naar buiten komt voor meningen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:38

Lusitana schreef:
Het krommen is eigenlijk een bok die niet gegeven wordt, maar dat kan het wel worden als je de oorzaak niet wegneemt. Daarom vind ik het wel goed dat de TS er mee naar buiten komt voor meningen.

Huilen Nou hwet is om te huilen, ze stelt een halve vraag en daar moeten wij antwoord op geven. Als je via de mail aan haar vraagt geeft ze geeneens antwoord.
Ik denk dat mevrouw gewoon te grof is in haar hulpen maar juist dat niet zeggen wil. Huilen Huilen
Diep droevig hoor. Wat maakt het nou uit of een paard groot of klein is als je valt dan val je kunt of goed of slecht terecht komen.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:08

ik ken haar toevallig persoonlijk, en ik heb het paard zelf ook eens bereden en hij trekt echt ze rug krom, letterlijk en figuurlijk
en het is nie zo dat ze geen antwoord wil geven, of een hele vraag wil stellen maar ze is bang voor het zelfde wat hierboven allemaal werd gezegt, of ze nie duidelijker wil zijn en of ze niet meer normaal antwoord kan geven, maar ik zal de vraag even voor haar formuleren: als haar paard de rug krom trekt wat moet je doen? moet je dan terug nemen in tempo of b.v. juist naar voren rijden?
hij doet het vooral als je er net op zit of je niet kent of je wilt in galop aanspringen......

namens michelle thx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:17

Dat is voor ons moelijk om op te antwoorden

Als je er net opzit, kan duiden op een niet passend zadel of pijn in de rug
Op een ruiter die in het zadel ploft of dat vaak gedaan heeft zodat hij dat nog eng vind.

Rug krom trekken met aangaloperen kan ook het niet goed passen van het zadel zijn. En ook weer duiden op pijn in de rug.
Of te grove hulpen waarop hij fel reageerd.

Het kan ook nog klieren zijn, maar nogmaals voor ons hier natuurlijk niet te zien.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:21

in elk geval naar voren rijden en niet in gaan houden, want dan komt er dus wel een bok en inderdaad, wel het zadel na laten kijken. Doet hij het nog als er een dikke gevouwen deken onder ligt..dat kun je proberen, dan weet je of het aan het zadel ligt en nogmaals, hoe worden d ehulpen gegeven, en ga je wel mee met de beweging, sta je wel toe met je handen...krijgt TS les?

hashieslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 21:18

ik wil niet veel zeggen maar als een paard de rug krom trekt en die doet dat goed dan kun je niet blijfen zitten en mijn paard past zadel helemaal perfect en het ligt ook niet aan het neerploffen want ik ken iemand die rijd heel lang bijvoorbeeld dushi 88 en zij ploft niet in het zadel en hij hoet het nog en neej we gebruiken geen grove hulpen en spoortjes dus jullie wat meer info dan kan ik het uit proberen

hashieslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 21:19

dat kan ik wel eens gaan proberen lusitana bedankt voor je tip

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:03

misschien komt hij wat moeilijker door zijn rug heen en kromt hij met aanspringen daarom zijn rug
stel hem eens wat dieper en ronder in dan komt hij wat losser door zijn rug
wie weet helpt dat