want het is een waanzinnige manege!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
) en nog een keertje proberen. (anders een tikje) muiszje schreef:haha: buitenbeen achter de singel, stelling vragen naar binnen, drijven met je binnenbeen et viola.
carlijn83 schreef:ietsie andersom
Met je binnebeen onderhoud je stelling&buiging, buitenteugel begrenzen, binnenhand toestaan en op je buitenbeen achter de singel aanspringen.
(zo heb ik t iig altijd geleerd, op je buitenbeen ipv op je binnenbeen, is later handig bij changementen, dan moet je ze ook op je buitenbeen laten omspringen maar da's hier nog ff niet van toepassing denk ik)
carlijn83 schreef:ietsie andersom
Met je binnebeen onderhoud je stelling&buiging, buitenteugel begrenzen, binnenhand toestaan en op je buitenbeen achter de singel aanspringen.
(zo heb ik t iig altijd geleerd, op je buitenbeen ipv op je binnenbeen, is later handig bij changementen, dan moet je ze ook op je buitenbeen laten omspringen maar da's hier nog ff niet van toepassing denk ik)
WildWings schreef:Aan al dat stelling en begrenzen heeft ze denk ik nog niet zo veel als ze pas 5 lessen heeft gehad...
In draf doorzitten is al goed, geef je een klein kneepje in de teugel, leg je als je in een van de hoeken zit je buitenbeen achter de singel, binnenhand 'toestaan' dus gewoon meegaan met de mond, en dan drijven zou ik zeggen.
Ik heb altijd geleerd dat je paard op je binnebeen aanspringt trouwens, soals klomp al zegt
Cassidy schreef:Wat betreft de Manege: ben je meteen op het paard gezet of heb je eerst longelessen gehad? Want vijf lessen en meteen galopperen lijkt me echt wat snel...