Als dressuurmutsen gingen we gister in de groepsles voor de grap eens een sprongetje maken. Niks "engs", gewoon een klein dingetje van een centimeter of 40/60.
Nu zat ik op een pony die er ECHT geen zin in had. Hij ging er NIET over heen. (na veel gehannes uiteindelijk wel hoor!)
Maar ik weet eigenlijk niet goed hoe ik moet reageren als hij langs de hindernis schiet. Hij loopt als het even kan tegen de staander aan, en zelfs de 2 paarden die we uiteindelijk aan beide kanten van de hindernis hadden gezet als "levende barriere", moesten het verzuren. Hij knalt er gewoon tegenaan als je hem niet tegenhoudt.
Wat moet ik doen als hij vlak voor de hindernis (en echt VLAK voor de hindernis, lees 10 cm ofzo...) opzij schiet en door mijn teugels en been heenloopt, en dus gewoon overal inknalt wat in de weg staat? Laten knallen of toch wegsturen?
Ik probeer wel recht op de hindernis af te rijden, hem goed tussen mijn benen te houden, flink voorwaarts aan te rijden en bijdrijven vlak voordat hij zou moeten springen.
Ik heb hier in de les eigenlijk geen duidelijk antwoord op gekregen (aangezien er nog meer kloters waren
).Let wel: Het gaat hier om een manegepony, dus structureel oefenen is hier niet van toepassing. Het gaat puur om wat ik op dat moment zou moeten doen.
Iemand tips?