Alleen rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie7

Alleen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 21:48

Mijn paard (24 jaar oud) staat sinds 2 maanden in een groep na ongeveer 13 jaar alleen gestaan te hebben. Als ik nu (alleen) wil gaan rijden doet hij ontzettend moeilijk als ik hem uit de groep haal. Hij is dan heel erg onrustig en staat geen seconde stil zodat het heel erg lastig is om hem op te zadelen. Als ik eenmaal aan het rijden ben krijg ik hem wel gewoon weg bij de groep maar hij doet niets anders dan heel de tijd hinniken en loopt constant te dribbelen en staat binnen een paar minuten zeiknat. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Verward

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:50

hij/zij zal er toch aan moeten wennen,dat ie soms bij de groep wordt weggeghaald.
Verlatingsangst,misschien kun je de 1e paar keren even een ander paard met iemand laten meelopen,en dat dan langzaam afbouwen

flamingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:25

Inderdaad, gewoon langzaam aan wennen. Het is waarschijnlijk een hele verandering voor je paard dat hij nu in een groep staat. Hij wil niet bij zijn nieuwe vriendjes weg Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 16:16

eh, mijn merrie deed het na een paar maanden nog, dat dribbelen en nat worden. Ze is verkocht en in de nieuwe omgeving nergens last van.
Wat ik zeggen wil....sterkte. Ik denk dat je veel geduld moet hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 16:39

Eh...hoe ouder hoe gekker lijkt het wel. Haha!
Denk dat je paard op zijn 24ste ineens doorheeft wat hij al de tijd dat hij alleen heeft gestaan heeft moeten missen. Ik hoop voor je dat het over gaat, maar een echte tip heb ik niet voor je.