snellere achterbenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Denise82

snellere achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 21:38

Ik heb een probleem met het sluiten van mijn paard in de draf. Hij heeft best een ruime draf en ik krijg zijn achterbenen niet sneller. Nou maakt dat op de recht lijnen niet zoveel uit, maar in de travers en de appuyementen heb ik veel problemen om hem van achteren wat sneller te krijgen. Nu ben ik al bezig met veel overgangen terug te rijden omdat hij dan meer moet sluiten (dus vlugger worden) lijkt me, maar heeft er misschien iemand nog andere tips zodat mijn zijgangen wat beter gaan. Ik moet binnenkort over naar het Z2 en het probleem blijft erin zitten. De drieen zijn inmiddels al wel vijven, maar zessen of zevens zouden natuurlijk beter zijn.
In galop heb ik het probleem helemaal niet, dan sluit hij heel makkelijk het is dus echt de draf.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:51

Iemand zoeken die je les kan geven die er echt verstand van heeft kost wel wat maar dan heb jeook wat.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:35

benen erbij houden
probeer hem niet te verzamelen, maar probeer eerder hem voorwaartser te rijden zonder vlugger te gaan,
naar middendraf toe
sluit hem dan op, zodat zijn passen korter worden, maar hetzelfde tempo houden

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 23:37

Dank je, ik zal het eens gaan proberen.
Ik krijg overigens iedere week les, maar ik dacht het kan geen kwaad om eens andere meningen/ervaringen te horen. Met mijn ene instructeur (Frits Nijskens) ben ik ook veel bezig om vanuit het wijken overgangen te maken naar draf zodat hij dan wat sneller moet worden in de overgang, dus les heb ik al wel.