op de letter afwenden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

op de letter afwenden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 13:19

Hai,

ik zit zo te zitten en kijk hier en daar wat rond, tot ik in een keer zat te denken, hoe kan ik nu Zo op letter rijden dat het goed is, en niet er net na of voor.

voorbeeld, ik rijd op de linkerhand en wil afwenden bij C, ik kijk hiervoor naar de A en geef de hulpen om af te wenden, op een een of andere manier kom ik altijd net naast de lijn (in stap gaat het overigens super!!), het voorbeeld dat ik gaf was voor de draf.
maar probeer ik het in galop (van hand veranderen en gebroken lijn gaat goed!), dan kom ik uit op de lijn tussen de middenlijn en hoefslag.

ik rijd in een Z bak, in een normale bak heb ik hier nooit last mee gehad maar in deze Z bak dus wel.

wat kan hiervan de oorzaak zijn...? Verward

: ik rijd nu trouwens niet meer dit is gebaseerd op zeg maar 3 weken geleden en daarvoor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:55

Hoe harder je gaat, hoe meer ruimte een paard nodig heeft om te wenden, dus hoe eerder je moet wenden. Verder is een Z bak natuurlijk langer, dus je concentratie punt (het kijken naar de A of de C) is verder, dat helpt ook niet. concentreer dan op de X ! Succes.

NovaLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:11

Misschien houd je te weinig rekenen met de "zwenk" van je paard, je paard is nou een maal wat groter en loopt op 4 benen, je moet dus wat eerder de hulpen aan geven om af te wenden. Eigenlijk zou je een letter eerder je paard al moeten voorbereiden dat je wilt afwenden, door te kijken waar je naartoe wilt en je paard recht te geven en te bedenken welke hulpen je wilt geven.

Succes !!

klaudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:15

Ik doe eigenlijk net of ik een halve volte halve baan rij, dan begin je bij de K of F eigenlijk al. Werkt heel goed....

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 14:39

Je moet ook niet exact bij de letter afwenden maar, ongeveer 3 meter voor de letter, dan kom je altijd goed uit!
Wat je doet is trouwens voor de rest wel goed; in de richting kijken waar je heen gaat!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 17:24

fresco schreef:
Je moet ook niet exact bij de letter afwenden maar, ongeveer 3 meter voor de letter, dan kom je altijd goed uit!
Wat je doet is trouwens voor de rest wel goed; in de richting kijken waar je heen gaat!

dat 3 meter voor de letter afwenden deed ik Haha! (eigenlijk altijd).
als ik bijvoorbeeld bij de C ga afwenden dan ga ik bij de M de hulpen geven de hoek door en afwenden..

(overigens lukt het allemaal in een gewone rijbak wel atijd )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:36

Ik rij tegenwoordig niet meer op de letter, maar ik heb altijd geleerd dat je moet afwenden als het been van de ruiter bij de letter is.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:23

Cassidy schreef:
Ik rij tegenwoordig niet meer op de letter, maar ik heb altijd geleerd dat je moet afwenden als het been van de ruiter bij de letter is.

als je dat doet dan ben je al helemaal te laat, want dan is de voorhand van je paard al voorbij de letter..
mij is altijd geleerd dat je 1 m van te voren moet beginnen met wenden!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 19:19

bij van hand veranderen over de diagonaal lukt dit wel (als je been bij de letter is)
Ik vind het vreemd dat het alleen in een 20 x 60 bak is want de bak is alleen langer, aan de breedte verandert er niets.
Een tip misschien: stel je in gedachten voor dat je in een 20 x 40 bak rijdt.
Laat de A of C dus naar je toekomen in je verbeelding.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 12:46

hmm kan het niet komen omdat je paard uitbreekt? ik bedoel, als je het niet geneog begrensd met je buitenteugel en buitenbeen..
dit heb ik altijd (gehad) Bloos .. het ging steeds beter namate ik meer buiten ging begrenzen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:23

Cassidy, dat van het been bij de letter geld voor overgangen en halthouden en figuren in proeven, maar niet voor het wenden, want dan moet je op de lijn uitkomen tussen de tegenoverliggende letters en dat gaat dus niet als de voorbenen van het paard er al voorbij zijn.