hoe kan ik de spieren van mijn linkerbeen....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

newie

hoe kan ik de spieren van mijn linkerbeen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 12:06

Hoe kan ik de spieren van mijn linkerbeen wat meer ontwikkelen?

De vraag zegt het al een beetje, ik rijd sinds kort eindelijk weer onder begeleiding van een instructrice, ik ben nu bezig om mijn paard wat een aantal jaren verkeerd gereden is door middel van een thiedemann, wat losser en meer ontspannen te laten lopen.

Nu moet ik van mijn instructrice veel op de volte rijden, en veel druk geven en stelling vragen, ik bedoel eigenlijk dat ik veel met mijn binnenbeen moet werken.
Ik ben er achter gekomen dat ik er heel veel moeite mee heb om met mijn linkerbeen evenveel druk uit te oefenen als met mijn rechterbeen.

Weet iemand of er misschien oefeningen bestaan om dit een beetje te verhelpen?

Ik merk ook dat als ik een rechte lijn maak, en ik beide benen gebruik om het wat vlotter te laten lopen ik veel slinger, vooral naar links, omdat ik dus heel moeilijk met beide benen evenveel druk kan uitoefenen.

Weet iemand hier misschien een oefening voor, die ik niet vanaf mijn paard kan proberen? of anders misschien een tip waar ik zulkde informatie kan vinden?

alvast bedankt

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:13

Fitness gaan doen misschien. Op die apparaten belast je de spieren van allebei je benen evenveel.
Of misschien minder druk geven met je rechterbeen.

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 15:22

spokie79 schreef:
Of misschien minder druk geven met je rechterbeen.

daar zeg je zomaar wat leuks, als ik hem nog attenter maak op mijn been hoef ik ook minder druk te geven natuurlijk, nu reageerd hij al heel goed op mijn beendruk, maar het kan natuurlijk altijd beter.

fitness is voor mij niet echt een optie, aangezien dat ook best duur is, en ik niet veel geld over hou met twee paarden in pension en 1 keer per week les.

ik bedoel meer oefeningen die ik thuis of op stal kan doen, zoals op een randje staan om mijn hakken uit te drukken enzo.
Best lastig

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:43

Op een randje gaan staan en je hielen naar beneden drukken is een goede oefening. Je zou daarbij ook nog eens op en neer kunnen veren.

Ga op 1 been staan en dan proberen rondjes te maken. Dus springen, draaien, neerkomen. Veer daarbij een beetje door in je knie. Hinkelen mag ook Knipoog

Je kan ook gaan hardlopen, het kost alleen tijd Lachen

Rechtop staan, diep door de knieen zakken (hurken) en weer overeind springen.

Zomaar wat ideetjes...

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:08

dit topic ga ik volgen.. hier heb ik namelijk ook last van.. ook bij mn linkerbeen.. ik krijg hem op de linkerhand veel moeilijk om mn been gebogen

Rivella-R@chella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 14:39

Hai hier wat tips!
oefen met een skippiebal, klem het tussen je kuiten. kan je lekker thuis voor de tv doen en niet duur en geen extra tijd kwijt! je kunt je goed concentreren op iets wat toch niet leeft! Ik heb het uit een boek.

En anderen zeggen dmv trampoline (gewicht aan beide kant even zwaar maken) hoe dit precies werkt weet ik niet. Zou even kijken of ik er nog een folder van heb.

Veel succes!
groetjes Rachelle

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 10:52

hardstikke bedank voor de tips allemaal.
helaas voor mij vallen er wel een aantal dingen af, ik heb al meerdere keren mijn enkelbanden verrekt en gescheurd, en kan dus eigenlijk niet te veel springen enzo.
die tip van de skippiebal ga ik misschien wel eens uitproberen, mijn vriend zal me wel voor gek verklaren Haha!
nogmaals bedankt en meer tips zijn welkom

Rivella-R@chella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:21

owh ja ennuh je zit dan gewoon op de bank he. En de skippiebal tussen je benen (heeft je vriend ook weer lol Knipoog

groetjes Rachelle

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:31

Nu weet ik niet of deze oefeningen te zwaar voor je zijn maar touwtje springen en joggen zijn ook goed voor de beenspieren. Wellicht dat je dat heel kort kan oefenen?
Kun je anders niet beter oefeningen aan de huisarts vragen? Weet je zeker dat t niet schadelijk is voor jouw enkelbanden!

Iig heel veel succes! Lachen

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:00

Ga ik ook eens proberen *LOL*
en ik heb gehoord dat je ook bv.. een poef ofzoiets tussen je benen kan klemmen
i.p.v een skippybal (als je er geen hebt)