. Het is allemaal wel enigszins te verklaren: hij is nadat hij op de manege ingereden is meteen in de beginnerslessen ingezet, dus heeft weinig anders meegemaakt dan sliertje lopen en schoppende en trekkende kids op zijn rug. Nadat ik hem gekocht heb, heb ik eerst priveles gehad en ik rijd sinds deze maand ook in de groepsles (sinds ik naar een andere manege gegaan ben).
Ik heb hem nog niet zo lang (een maand of 2-3) en houd ook rekening met zijn voorgeschiedenis, maar het is zo frustrerend dat hij laat zien dat hij het allemaal wel kan, alleen niet in de groep.
Hoe kan ik dit oplossen zonder dat elke les ontaardt in een potje ergernis? Het lijkt wel of ik een ander paard heb als ik in een groep rij. Het is elke keer zo'n domper...

Ik ben vanaf de eerste seconde bezig geweest met zijn aandacht vasthouden, ik was in het begin de enige die druk bezig was met wendingen en diep rijden, terwijl iedereen nog wat aan het kletsen was en zo. De ruiters van de vorige les waren de bak nog niet eens uit, maar daar trok ik me niks van aan. Ik heb gemerkt dat als ik op die manier begin, hij iets meer met mij bezig is dan met de andere paarden, en telkens als ik voelde dat hij wilde gaan kleven zette ik hem op een kleine volte. Hij liep niet de hele tijd super, maar het is in ieder geval niet op een strijd uitgedraaid. Dankjewel allemaal voor de tips!