Als ik ga drijven trek ik altijd m'n hakken op. Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat ik dat niet meer doe?
Marinke
Geplaatst: 09-11-04 23:11
In principe heb je je hakken toch niet nodig om te drijven? Drijven hoort officieel met de binnenkant van je kuit Maar het is wel lastig af te leren als je gewend bent je hakken op te trekken! iK denk dat het beste helpt om iemand aan de kant van de bak te vragen om elke keer dat ze ziet dat jij je hakken opgetrokken hebt het tegen je te zeggen, "hakken naar beneden!" Daar word je dan wel gek van Maar uiteindelijk wen je eraan om je hakken niet op te trekken. Zo is hoe ik het heb (af)geleerd
Goldie
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-04 23:13
Dat is dus ook het probleem, ik drijf met m'n hakken in plaats van met 'm'n kuiten. Omdat ik er dan gewoon geen beweging in krijg. M'n zus die roept het met rijden ook heel vaak tegen me, maar het gaat gewoon automatisch. Maar ik ga er gewoon nog meer op letten
Lianne007
Geplaatst: 09-11-04 23:35
zonder beugels gaan rijden,dan moet je je hakken ook naar beneden houden om voldoende steun te krijgen,en je kuiten netjes aansluiten
Saskia008
Geplaatst: 09-11-04 23:43
precies, wat lianne zegt is het beste....
en je moet dus meer op de rijstijl gaan letten. zit je ook mooi recht? en heb je je benen mooi stil hangen? dat soort dingen
Goldie
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-04 23:45
Oké ik zal het morgen eens gaan proberen
Lusitana
Geplaatst: 10-11-04 12:52
Het helpt om te denken dat je afwilt remmen met je hakken in de grond! OOk er aandenken dat je knie zo laag mogelijk moet blijven. en inderdaad nooit drijven met je hakken. Zodra dat nodig is, gewoon een tikje geven!
Quinty
Geplaatst: 10-11-04 13:43
Heb je je beugels ook op de goede lengte, want als je die te lang hebt, dan ben je snel geneigd om je hakken op te trekken. Een paard wat gewend is om met de "hak"te rijden, moet eerst leren om met je been gereden worden, als je daar aan oefent en als die daar naar luistert dan wordt het hak probleem ook minder. Wat ik moest doen vroeger, om mn hakken goed uit te drukken was op de rand van een traptree staan en dan je hak naar beneden te drukken, zodat je spieren zeg maar wat worden uitgerekt, heeft bij mij super geholpen maar moet je wel consequent doen!
Fannytje
Geplaatst: 10-11-04 13:51
Ik heb het mezelf afgeleerd, door een paar lessen echt bijna alleen op hakken en houding letten, en mijn beugels wat korter maken, want dan druk je je hak meestal ook uit. volgens mij druk ik ze nu zelfs iets te ver uit..
spokie79
Geplaatst: 10-11-04 14:11
En als hij slecht op het been reageert een zweepje erbij nemen. Drijven met je kuit en al shij niet reageert weer een keer drijven en gelijk daarbij een tikje achter je kuit. Ik moest eerst ook erg drijven en ging dat dan ook met mijn hakken doen, maar sinds ik met zweep rij, reageert hij veel beter op mijn been. Ik hoef hem helemaal niet te slaan, maar af en toe attent maken op mijn been. Vaak rijd ik zonder het zweepje te gebuiken, maar is makkelijk om er een bij je te hebben.
Rudy
Geplaatst: 10-11-04 20:24
Goldie schreef:
Als ik ga drijven trek ik altijd m'n hakken op. Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat ik dat niet meer doe?
Pas je beugels aan op springlengte. Dan ga je automatisch je hakken naar beneden drukken. Maar beetje bij beetje moet je ze dan weer langer maken.
Greets RUDY
Marchiena
Geplaatst: 11-11-04 12:39
Het klinkt misschien heel dom dat ik het zeg,maar je moet ook wanneeer je een trap oploopt of een stoepj opgaat op de bal van je voet lopen(dus het gedeelte waar je ook met je voet in de beugel zit).Je zult zien dat het geleidelijk aan beter gaat.
mloews
Geplaatst: 11-11-04 12:50
Marchiena schreef:
Het klinkt misschien heel dom dat ik het zeg,maar je moet ook wanneeer je een trap oploopt of een stoepj opgaat op de bal van je voet lopen(dus het gedeelte waar je ook met je voet in de beugel zit).Je zult zien dat het geleidelijk aan beter gaat.
Maar zo loop ik altijd de trap op
Goldie
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-04 17:00
ik ook.
Mijn beugels zitten ook niet zo lang hoor, spring veel dus dat rijd veel lekkerder Maar dan trek ik dus ook m'n hakken op. Maar het ging gister al wel wat beter