Maar zodra alle paarden op stal staan doet ie nog maar 1 ding: rennen. En is ie met zn aandacht geen seconde meer bij mij. Hij springt soms dan ook steeds weg in een bepaalde hoek, enz.
Kortom dan is het rijden echt niet leuk meer

Wat ik al geprobeerd heb: steeds als ie onder me vandaan wil vliegen hem op de volte zetten, gaat ie niet langzamer dan maak ik gelijk de volte kleiner. Maar het werkt maar niet, om hem langzamer te krijgen moet ik zo'n kleine volte maken dat ik me afvraag of het wel goed is voor zn benen.. en zodra hij rustiger loopt en ik van de volte af ga is het weer zoefffff!!
Langzamer lichtrijden werkt altijd ontzettend goed bij hem als de rest gewoon in de wei staat en hij iets té voorwaarts is
dan kan ik hem helemaal op mn zit in een rustig tempo krijgen. Maar dat lukt op die momenten dus ook niet.....Op een gegeven moment was ik er echt zat van en heb ik hem flink laten galopperen, ik dacht hij word vanzelf wel moe. Gevolg: ik doodmoe en hij wil maar door blijven gaan. Ik was van plan om niet zo lang te gaan rijden, maar omdat hij zo deed heb ik toch wel een uur gereden, en uiteindelijk was mn tijd echt op en moest ik wel stoppen, zonder dat er verbetering was gekomen tijdens het rijden.
Dit heb ik nou altijd als de rest op stal staat en ik ga rijden zonder dat er iemand anders in de bak aan het rijden is. En ik weet niet hoe ik het moet oplossen
en had hem flink laten galopperen, hij draaft ook liever keihard dan dat ie galoppeerd. Maar moe worden of opgeven, ho maar! en ik wist niet of ik hem nou juist doorheen moest rijden of niet, want volgens mij word ie er alleen maar opgefokt van..