rustige galop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

rustige galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 18:54

Ik heb net gereden op Flash, maar het ging helemaal niet.
Ik kreeg haar maar niet rustig in galop.
In draf en stap was ze wel rustig, maar de galop niet.
Ik probeer haar alrustig te krijgen door zelf ontspannen te blijven zitten en door mijn stem te gebruiken, maar dat helpt nog niet echt, ik kan niet teveel aan mn teugels zitten want dan gaat ze alleen maar sneller en korter lopen. hebben jullie nog tips?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:00

Probeer haar meer over haar rug te laten lopen. Geef wat meer teugel en probeer ervoor te zorgen dat ze haar hals strekt en haar neus naar beneden gaat. Ik heb het met mijn eerste verzorgpaard ook gehad en op deze manier kon ik haar rustig laten galopperen. Hoe meer ik aan de teugels ging zitten hoe harder ze ging. Ondersteun dit wel met je been, anders valt ze misschien snel terug in draf.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:03

korte stukjes galloperen, ook op de volte.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:57

Overgangen rijden in de galop. Verruimen en weer terugnemen. Als je paard niet terug komt, gelijk een volte 10 meter en zo terug rijden. Als je paard weer het normale basistempo aanneemt, weer wegrijden.

Overgangen van draf naar galop en galop naar draf zijn ook erg effectief om je paard op je zit te laten reageren.

Overgangen verruimen en weer terugnemen in het algemeen, in alle gangen, zullen je paard sowieso helpen op je zit te reageren. Dan kun je een normaal basis tempo aanhouden in elke gang. Ook verruimen en terugrijden zal dan geen probleem zijn.

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:01

Ik heb hetzelfde probleem met mij haflinger die wil ook alleen maar hard, ik nam daarbij altijd korte teugel en was zelf al angstig om te galoperen omdat ze ook plat op der kant de bochten neemt.

Nu geef ik haar langere teugel en probeer me helemaal te ontspannen het gaat nu echt een heel stuk beter zeker met de langere teugel ze doet haar hoofd iets meer naar beneden en maakt een relaxte galop.

Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:39

Wat hierboven allemaal staat, dat werkt echt! Mijn paardje die sjeesde op 1 hand altijd door de bak, maar geef wat meer teugel en wat voltes rijden, volt op a, dan b-e en dan c.
Goed op je zit proberen terug te rijden en niet met je teugels, daar worden ze alleen maar gekker van!

Succes OK dan!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:52

hihi had ik ook(nog af en toe) komt door de winter meestal... Scheve mond

gewoon veel oefeningen doen:voltes rijden,(wijken),gebroken lijn......

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 14:39

Wat ik geprobeerd had, was heel veel overgangen draf-galop een weer terug op de volte. Maar dat hielp niet echt, ik wilde eigenlijk werken aan de overgangen galop-draf want daar valt ze echt in. Maar ja als ik haar niet rustig kan laten galopperen dan lukt die overgang dus ook niet.
Het rare is dat met les op de ponyclub heb ik haar wel rustig.....
Maar ki ga het allemaal proberen, bedankt!