Vast zittende knie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elissa

Vast zittende knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 14:32

ik heb gehoord dat het kan komen door de groei van de achterhand waardoor de achterhandspier te kort blijft en dan de knie blokkeert.
Vitamine gebrek?
en het kan door de overgang land stal komen

wie heeft hier ervaring mee en komt het terug ?

Djammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:16

Het is mogelijk dat een jong paard eroverheen groeit, of dat door gerichte training het minder vaak voor gaat komen.
Probeer iig een paard dat hier last van heeft of heeft gehad zoveel mogelijk op de wei te laten lopen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:32

hoi ik heb een pony gereden van 3 en die had daar dus ook last van voornamelijk als hij een tijde op stal heb gestaan.. het komt wel telkens terug.. maar kan ook komen doordat hij te vroeg voor de kar is gegaan.. dat weet ik dus niet wand er waren nog 2 pony's op stal daar en die kregen er ook last van en zijn met 3 jaar ook al voor de kar gegaan..
het was dus echt zo dat het achterbeen er stijf achter aan sleepte.. dan moest je even klein''schopje'' ertegen aangeven of pasje achterwaarst en was het weer goed

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:41

Het broertje van mijn pony had dat ook. Hoe minder hij bewoog hoe erger hij het had, zijn achterbeen sleepte er dan achteraan, en dan flup, zat het er ineens weer onder (heel eng gezicht eigenlijk). Ze hebben die pony toen speciaal laten beslaan en toen werd het wel beter. Hij loopt nu wedstrijden en word volop getraind en hij heeft er nu al bijna 2 jaar geen last meer van gehad. Dit komt omdat zijn spieren nu beter ontwikkeld zijn. Voor de kar lopen is volgens mij alleen goed --> hij traint dan zijn spieren.