sorry over mijn reactie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

falco_lover

sorry over mijn reactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 20:44

Hallo iedereen
Ik heb miss wat te heftig gereageerd ... Scheve mond Het is miss wel waar dat je geen kracht nodig hebt om te rijden maar ik blijf erbij dat ik is een keer moet doortrekken als hij dat doet ... Verdrietig Ik ga morgen rijden en dan zal ik dat is proberen met jullie tips ...
Zal dan wel iets laten weten
Ik wil mijn verontschuldigen aan bieden daarvoor Ach gut Maar ik werd even boos toen dat je zei dat ik van iemand moest lesnemen die dat er iets van afweet , maar mijn tante weet genoeg om te beseffen wat ze doet dus ... Maar nog is srry e !!! Zijn mijn verontschuldigen aanvaardt ??
xxxYana Verdrietig

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:50

Ja hoor.
Maar nageeflijkheid is een gevolg van ontspanning. Dus als jij je paard goed rijdt komt hij vanzelf naar beneden

falco_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 20:54

ok.....
hij doet dat wel als ik een tijd heb ingereden, dan loopt hij eht heel chique !
Zou dat dan zijn omdat hij ontspant of omdat ik hem pijn doe ?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:14

Waarschijnlijk omdat je pony dan lang genoeg is warm gelopen en omdat hij dan ontspant Lachen.

Gewoon lekker lang losrijden dus Lachen.

Veel succes morgen met rijden Lachen.

falco_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 21:24

bedankt !!!!
ben blij dat je me begrijpt !!!

falco_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 21:31

Hallo iedereen ,
Ik ben gisteren gaan rijden met mijn pony en ik heb de juiste uitleg gevonden terwijl ik op mijn pony zat Tong uitsteken In het begin met het losrijden dan moet ikdaar mee vechten omdat hij gaat hangen op mijn arme , daar heb ik dan ook over nagedacht en daar kan ik niets aan doen Scheve mond Maarja dat nemen we er dan maar bij !! Ik heb dan een hele tijd geprobeerd om zacht te zijn me mijn hand en niet te spelen enzo , maar hij bleef hangen Hij begon dan ineens heel vervelend te doen en wou het paard van mijn tante volgen naar de uitgang en dan heeft hij mijn been bijna tussen een paal geplet en dan ben ik ff heel boos geweest en heb ik mijn benen erin gekapt en is door gesnokt en dan liep hij ineens heel vloeiend en zacht in mijn hand en dan had ik eerlijk gezegd ook geen kracht nodig tijdens het rijden... Lachen dan hij liep hij eel mooi rond en toonde hij geen verzet !!! Haha!
Ik ben wel blij dat ik die tips van jullie heb gekregen !! Maar dat hij in het begin zo vecht dat kan ik niet verhinderen !! Scheve mond Maarja !!
Kusjes

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:45

Ach ja, niet alles heeft alleen maar positieve kanten, zo kun je het ook bekijken Knipoog

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:55

ik denk dat je gewoon veel meer meot oefenen,en niet bij een keer laten...hoe langer je oefent deste beter het gaat,de gezegde is niet voor niets:
oefening baart kunst Knipoog

succes,en blijf volhouden Haha!

vonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:11

Ook ik denk dat je veel moet blijven oefenen en vooral consequent zijn. Suc6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:20

En ook het hangen in het begin kun je afleren (verwacht niet in 1 dag)

Een paard kan alleen hangen als er wat te hangen valt..
het grootste probleem bij paarden die hangen, is dat ze van achteren niet aktief genoeg zijn.
Ga dus oefenen op alert op je been maken.
Kleine beenhulp is direct reactie
Als je daar extra op gaat oefenen zul je ook merken dat hij minder gaat hangen

succes

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:24

Ik moest met mijn paard ook steeds dat 'gevecht' aan. Maar je merkt wel dat het steeds minder wordt. Ik ben nou niet een half uur bezig, voordat hij aan de teugel gaat. En zodra hij in protest gaat is nu 1 klein tikje al voldoende, dus wordt vanzelf minder

falco_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 22:20

Ok ik zal het is proberen !!
Bedankt voor de reacties !!!
Groetjes OK dan!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:44

Citaat:
Hij begon dan ineens heel vervelend te doen en wou het paard van mijn tante volgen naar de uitgang en dan heeft hij mijn been bijna tussen een paal geplet en dan ben ik ff heel boos geweest en heb ik mijn benen erin gekapt en is door gesnokt

Als ik jouw paard was, zou ik je niet eens meer de kans geven om op mijn rug te gaan zitten!

falco_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:45

srry hoor maar dit vind ik heel grof Scheve mond Ik mag hem toch zijn zin niet laten doen Verward voor de rest was hij eel braaf dus dan doe ik ook niks dat hem pijn zou doen Huilen Ik zou nog ni durven , maarja iedereeen heeft daar zijn gedacht over , maar dat vond ik toch wel een beetje overdreven Scheve mond

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:50

Als je paard zo stout is zoals jij beschrijft: achter een ander paard aanrennen en jouw pletten, dan mag je hem niet aanpakken, dan moet je hem een keer aanpakken, mits je maar niet kwaad blijft als hij allang weer zijn best doet, goed gedaan dus.
We hebben nu eenmaal niet allemaal paarden zoals in de boekjes omschreven.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 09:55

Ik denk dat je dit soort problemen anders op kan/ moet lossen dan door je benen eens goed in z'n buik te kappen en eens goed aan de teugels (dus in z'n gevoelige mond) te snokken...

Ook ik heb geen modelpaardje, alles behalve, maar als ik me zo zou gedragen krijg ik nog veel grotere problemen met haar...

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:04

kappen en snokken??
moet ik me blond gaan voelen omdat ik nog nooit dat soort woorden heb gehad of... ?

chubby, in plaats van commentaar geven over hoe het niet moet, probeer dan eens tips te geven over hoe jij denkt dat je het op kan lossen!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:28

Citaat:
chubby, in plaats van commentaar geven over hoe het niet moet, probeer dan eens tips te geven over hoe jij denkt dat je het op kan lossen!

Tsja, aangezien ik niet precies weet wat het probleem is, is het lastig hier vanachter mijn computertje raad te geven. Ik weet echter wel dat dít soort geintjes nooit veel goed doen, eerder problemen opleveren dan oplossen.

Volgens mij zijn er in een ander topic al diverse tips en trucs aangereikt en het lijkt mij stug dat "kap eens goed met je benen" of "snok eens lekker in de mond van je pony" daar bij zaten..

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:48

Ik denk dat falco-over met snokken en kappen eigenlijk alleen maar wil zeggen dat ze hem een keer heeft aangepakt, ze bedoeld het goed maar het komt een beetje rottig haar toetsenbord uit.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:54

Citaat:
Ik moest met mijn paard ook steeds dat 'gevecht' aan. Maar je merkt wel dat het steeds minder wordt. Ik ben nou niet een half uur bezig, voordat hij aan de teugel gaat. En zodra hij in protest gaat is nu 1 klein tikje al voldoende, dus wordt vanzelf minder

ik heb dus een topic gestart over 'het in gevecht gaan' en in gevecht gaan vind ik dus echt niet de juiste manier!!!! dat is geen nageeflijkheid!
Boos!
[/quote]

falco_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 18:14

Zoals Shan het al zei , ik heb hem niet pijngedaan , ik heb gewoon is laten zien wie de baas is , en daarna was hij zo braaf!! Dan was ik al heeeeel snel weer heeeeel zacht in mijn hand en dan ging alles perfect!!
En mijn gedacht over dat gevecht ingaan is dat je dat niet moet doen als dat niet nodig is maar anders wel , want dan gaan ze met je voeten spelen en zo moet het ook niet denk ik !!
Jij moet met je paard rijden en niet je paard met jou ... dat is mijn gedacht
en het is niet mijn bedoeling om hem pijn te doen ofzo maar ik wil dat ik over een paar jaar nog iets te vertellen heb over mijn pony