i believe i can fly ( in haflingergalop)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafgirl

i believe i can fly ( in haflingergalop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 20:43

Lachen hey ben er weer Haha!
ik rij op een superlieve 20 jarige haf ruin
nu ist raar ma, we rijden toch in de club en daar als je moet galoperen, weet je wel iedereen stapt en de eerste draaf aan en ...
wel alst bijna z'n beurt is begint em te hupelen, te wijken heeel nerveus te worden en ik heb al vanalles geprobeert, z'n aandacht te trekken, te zingen Bloos , op z'n schoft te krabben, te aaien, vooruit te rijden en hij schiet elke keer boef in de volle galop en tis raar ma " hij trekt echt op" alsof hij zich bij elke galopsprong sneller vooruit duwt??

als we alleen rijden moet je heb bekant naar voor duwen, dan doet em da heeeele maaaaaaal niet ?? Verward
help graag

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:47

hafgirl schreef:
:) hey ben er weer Haha!
ik rij op een superlieve 20 jarige haf ruin
nu ist raar ma, we rijden toch in de club en daar als je moet galoperen, weet je wel iedereen stapt en de eerste draaf aan en ...
wel alst bijna z'n beurt is begint em te hupelen, te wijken heeel nerveus te worden en ik heb al vanalles geprobeert, z'n aandacht te trekken, te zingen Bloos , op z'n schoft te krabben, te aaien, vooruit te rijden en hij schiet elke keer boef in de volle galop en tis raar ma " hij trekt echt op" alsof hij zich bij elke galopsprong sneller vooruit duwt??

als we alleen rijden moet je heb bekant naar voor duwen, dan doet em da heeeele maaaaaaal niet ?? Verward
help graag

Misschien denkt hij dat hij een race-auto is?
Rijd je paard voorop? Sommige paarden hebben een soort leiders - drang, als ze in een rij achter elkaar moeten willen ze persé voorop.
Misschien dat het daar aan ligt?
Vraag gewoon eens of jij voorop mag, als het dan weg is weet je wat het is.

hafgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 21:52

sja, dan gaat em iet rustiger ma omdat em van de groep wegrijd, zodra hij de groep in de volte teug ziet kan em nie wachten om erbij te zijn, en als we door elkaar galoperen doet em dat nie? seg ma nu schiet me iet te binnen!!! een paar meisjes zeiden da er een meisje vroeger opreed die em ma bleef en bleef stampen, nu zul je zeggen ; voila das u antwoord, ma ik heb alles gedaan om het eruit te krijgen en een meisje voor mij heeft dat ook geprobeert en zelfs een tijd nie galopern aleen een rondje draven da ook moeilijk is!! mja

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:28

Je paardje is alleen maar bang dat hij alleen achter blijft. Wat je kunt doen, maar dat moet je natuurlijk wel met de instructeur overleggen, is vanuit stap aangalopperen en meteen na een paar passen weer overgaan in stap. Dan een paar passen draf en weer stap, dan een paar passen galop en weer stap, dan weer draf en weer stap. Zo weet hij niet zo goed of hij nu mag galopperen ja of nee en weet ook zeker dat het niet de bedoeling is dat hij de hele weg in galop aflegd. En doen jullie dan ook niet een volte in galop? dat helpt ook wel eens...

hafgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 14:56

sja en het probleem is: DAT IS ALLEMAAL GEPROBEERT Boos!
zelfs de instructrice kan hem niet tegenhouden, mja, heb juist weer gereden, en als we allemaal stilstaan op de middenlijn is em wel braaf! geloof me er is werkelijk ALLES geprobeert! mja, ik heb besloten dat ik nu hij nog rijden kan want hij is 20 rustig te doen en het beste maken. heb ik gelijk of niet Lachen maar merci voor je raad e , mss helpte het wel
x brientjex

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 17:07

Maar jullie galopperen dus allemaal om de beurt?
Het is dus zo dat er telkens iemand aangaloppeert en na een rondje of zo weer achteraan sluit. Wat Lusitana zegt, van het alleen achter blijven is natuurlijk heel logisch, hij denkt dat het paard voor hem weg gaat en dat hij er dus snel achteraan moet.
Galopperen jullie altijd om de beurt of ook wel eens met de hele/halve groep tegelijk? En met een paar tegelijk is het dan niet minder?

hafgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 17:54

jawel

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:00

of met zn 2e galoperen. ipv in je eentje

hafgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 18:06

mag nie, heb geprobeert, gaat wel, ma willen ze nie doen , moet zelf ma kunnen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:08

of zelf oevenen, in je eentje in de bak gaat dat wel goed? dan steeds 1 er bij, als jij er aan toe bent

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:00

alstie zo hard gaat, maak een volte... net zolang totdat hij op het tempo gaat wat jij wilt en dan weer rechtdoor, gaat hij weer te hard --> volte.

of ga galopperen op de volte en verschuif die steeds een beetje, volte --> 3 meter rechtdoor-->volte.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:54

Moet je horen, het is echt het achterblijven wat hij niet wil, want als de rest in het midden staat (en dus nergens heen gaat) .lukt het wel. Als zelfs je instructrice het niet voor elkaar krijgt, wat verlangt ze dan van jou? Gewoon op een afstandje achter je voorganger aan gaan en de afstand elke keer een beetje groter houden. Als je instructrice daar wat op aan te merken heeft, vraag je maar of ze anders zelf een betere oplossing heeft of het even voor wil doen!!!!!