Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
als je dr aan de hand hebt . Beloon haar als ze braaf stil staat.
ZOEF) Oefen eerst met de zandzak op dr rug, dan hangen en dan erop. Als ze het nog steeds eng vind doe dan gewoon een stapje terug en hang alleen bijv. Net zo lang totdat ze het niet meer eng vindt.
Umi loopt met zadel zonder beugels heel erg goed. Zodra de beugels er aan hangen gaat het goed, hangen ze naar beneden dan reageert ze dus op die beugels als die haar raken. gisteren ging het wel redelijk na een tijdje was ze heel rustig. vandaag was ze dus behoorlijk aan het racen en wilde alleen hard draven en galopperen. Volgens wat mensen die ik ken is het als er een ruiter aan hangt makkelijker omdat die beugels dan niet zo erg bewegen en ze er dan niet zo erg meer op reageert. volgens mijn vader gaat het nog wel een tijd duren voordat er echt iemand aan kan hangen. Ik ga ook nog wel een tijd oefenen met zadel en beugels, ze bewegen best wel erg in draf als er iemand op zou zitten zouden ze veel minder bewegen.
sorry een beetje verbazing dat is de basis om uit verder te werken.
ze vond het eerst al eng als je op het zadel ging drukken, dat is nu helemaal over. We hebben er eerst aan gehangen totdat het helemaal goed ging en toen kon ik er zo op gaan zitten. Daarna ben ik afgestegen en weer opgestapt en ze bleef netjes stilstaan. Daarna probeerde we haar een paar pasjes in stap te laten doen, dat zat echt heel wiebelig, ze zakte zelfs bijna door d'r achterbenen
ik denk dat t wel hoort omdat een paard natuurlijk ook moet wennen om iemand op z'n rug te hebben en dat ze dan eerst moeite hebben om in balans te blijven.