pony aan de teugel hangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carien13

pony aan de teugel hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 20:49

hoi,

zodra ik mijn pony aan de teugel rij gaat ze er ontzettend aan hangen.
wat doe ik verkeerd of heeft er iemand tips??

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:02

ze kan natuurlijk alleen hangen als jij haar láát hangen, maar dat is wel een heel makkelijk antwoord en daar heb je niks aan, want je wilt weten hoe je er van af komt ghighi.... Ehm nou ik zou proberen om veel overgangen en tempowisselingen te rijden. Een paard wat op de hand hangt loopt vaak ook te veel op de voorhand, uiteindelijk moet je paardje op de achterhand gaan lopen en die richting kun je een beetje in gaan met veel tempowisselingen en overgangen en verder probeer lucht te geven aan de voorkant zodat ze niet constant kán hangen.. zoiets?

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 21:08

dat zou goed kunnnen alleen ik rijd al erg veel overgangen ook omdat ze niet atend is maar bedankt *LOL*

shannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:46

Als de pony gaat hangen, dan laat je de pony meestal hangen ja, maar het enigste wat ej daaraan kan doen is proberen dat ze haar hoofd omhoog doet, dat kan jij doen door te zorgen dat de teugels in goede verbinding met de mond gaan...... Schijnheilig
Groeten Shannen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:02

shannen schreef:
Als de pony gaat hangen, dan laat je de pony meestal hangen ja, maar het enigste wat ej daaraan kan doen is proberen dat ze haar hoofd omhoog doet, dat kan jij doen door te zorgen dat de teugels in goede verbinding met de mond gaan...... Schijnheilig
Groeten Shannen

De teugels staan al in té veel verbinding. INderdaad meer lucth geven en je paard op de achterhand gaan rijden en ook het belangrijkste, veel les nemen als je zulke problemen hebt.

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 15:45

jha ok bedankt ik zou het eens proberen Haha!
ik ben namelijk niet zo'n topruiter Tong uitsteken Schijnheilig

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:56

Je pony loopt zowiezo niet 'aan de teugel' als ze erop gaat hangen...
Vooral omdat jij het in verband brengt met het aan de teugel lopen, denk ik dat je teveel van voren doet... teveel druk uitoefend.
Probeer je pony wat losser te laten, waarbij je licht contact houd met de mond, vooral NIET terug trekken.
En hoe je je pony aan de teugel krijgt? zoek even met de zoek functie... staan honderden topics daarover op bokt Knipoog

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:14

idd je paard loopt niet aan je teugels als die erin hangt.. jij geeft hem hiervoor de gelegenheid.

Rij veel overgangen en rij hem gelijk goed naar vore zodat die in je handen gaat hangen, desnoods straf je het af met een stemhulp. Probeer eerst je paardje goed aan je hulpen te krijgen voordat je hem nagevelijk rijdt want dit komt dan ook wel vanzelf!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:45

Inderdaad zoals anderen zeggen zou ik em eerst goed naar voren rijden met tempowisselingen etc, dan komt dat 'fatsoenlijke' aan de teugel rijden vanzelf als ie lekker nageeflijk is dan gaat hij er waarschijnlijk ook niet aan hangen.

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:07

ik moet vanmijn instructeur recht gaan zitten (omdat hij me helemaal naar voren trekt) en been geven.veel been geven. bij mij laat hij dan meteen los. na 1 minuut zit ik wel weer met het zelfde liedje, maar dan doe je gewoon weer hetzelfde ! dat perfect aan de teugel lopen komt nog wel..

BiancaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:14

Probeer hem eens helemaal niet aan de teugel rijden. Niks vragen. Gewoon hele soepele verbinding houden en dan los maken. Veel slangevoltes, voltes 10 meter links en rechts om kort achter elkaar, goed op de buiging letten. Keer halthouden en inbuigen. Ze zoekt vanzelf contact met je hand. Rijd hem dan gewoon voorwaarts neerwaarts. Heel laag, neusje over de grond, hele lichte verbinding. Op deze manier kan ze niet hangen en ontspant ze zich. Het gaat om ontspanning en niet het aan de teugel rijden. Ze zal vaak zat haar hoofd omhoog brengen maar dat is niet erg, gewoon been erbij en voorwaarts rijden en ze zakt vanzelf in. Het zal wat tijd kosten, maar dat is nou eenmaal niet anders. Op deze manier kan ze nooit hangen. Pas als ze voorwaarts neerwaarts loopt kun je wat meer druk vragen. EN het beste advies wat er is: neem les en laat je instructrice je tips geven Knipoog

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:49

zodra ze gaat hangen gelijk tempa verwisselen of iets, maar zeker niet lolaten want dat heeft zeceigenlijk gewonnen... zoiets lijkt mij meer dan

xxx naomi

lisette87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:40

wat ik doe als mn pony, die normaal gesproken lekker aan de teugel loopt, gaat hangen is hem een tijd aan de lange teugel laat lopen. stappen, draven en galloperen en net zolang totdat hij met zn neus naar de grond gaat.
Als ie dat doet gaat ie op zn eigen benen lopen en ontspannen (dat is mij tenminste verteld)
Daarna neem ik de teugels weer aan en rijd ik extra veel overgangen en word ie lekker los in de mond en loopt ie aan de teugel op zn eigen benen, hij hangt dan dus totaal niet meer.
Dit werkt bij mij altijd wel goed!

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 17:03

als een pony aan de teugel hangt is dat een teken dat hij niet voorwaarts genoeg is.. Door hem voorwaarts te rijden zal het een stuk minder zijn!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 17:08

Veel been geven, naar voren rijden, hij hangt alleen als jij hem iets geeft om op te hangen. Teugels niet te strak, zelf ontspanning laten zoeken (voorwaarts neerwaarts) en veel overgangen rijden. Daarna kan je 'aan de teugel' gaan rijden.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:29

Je moet er voor zorgen dat ze op de achterhand gaat lopen. Dat kan je trainen door veel overgangen te rijden...langzame draf, arbeidsdraf, middendraf, uitgestrekte draf...maar ook overgangen naar stap en halthouden en evt. middenstap. In galop kan je ook het tempo wisselen.