Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Miffie schreef:Mijn paard springt steeds aan in de verkeerde gallop! Zijn hier ook foefjes voor om haar toch in de goede gallop te krijgen???
Ze was wel erg scheef toen ik haar een jaar geleden kreeg. Toen had ze ook een lichte vorm van attactie. Maar aldus de DA is dat nu helemaal weg.
Miffie schreef:Ze springt op haar goede kant wel goed aan maar op de verkeerde kant niet! Das vast gemakzucht, maar goed k moet toch op de een of andere manier haar goed kunnen laten aanspringen???
Scheef is ze niet meer! gelukkig niet!Ze was wel erg scheef toen ik haar een jaar geleden kreeg. Toen had ze ook een lichte vorm van attactie. Maar aldus de DA is dat nu helemaal weg.
Rudy schreef:Wat is haar goede en slechte kant??
Greets RUDY

Rowanlover schreef:EEejj dat zelfde probleem heb ik oowk mijn paard wil dat ook niet en dan zet ik haar op een zo klein mogelijke volte en dan tijdens het openen spring ik aan met veel stelling maar ze zit meestal dan nog fout ... das egtt zooo vervelend k snap wat je bedoeld... xx my
Oscar schreef:Da's waar Rensjuh, als je de boel teveel gaat 'forceren' dan werkt dat vaak averechts
Je denkt goed te doen, maar uiteindelijk breng je er je paard mee uit balans.
Met aanspringen is een goede voorbereiding 99% van het werk.
Als de voorbereiding goed is, dan durf ik wel te stellen dat het eigenlijk niet meer mis kan gaan
Daarom is het ook belangrijk om niet te lang door te tobben met zo'n probleem.
Uit onwetendheid maak je vaak meer kapot dan je lief is (vertrouwen kwijt, paard in de stress etc.), vandaar ook de tip om raad te vragen bij een goede instructeur.
Miffie schreef:
En ff voor de duidelijkheid, (misschien doe ik dat wel fout) als je aan wilt galloperen leg je toch je buitenbeen naar achter, binnenbeen bij/tegen de singel en dan met je buitenbeen de aansporen. Is dit goed??? of moet het net andersom???