Greets RUDY
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:De basis aan gaan pakken en oplossen
Ze kan dan op S&T wel fijner lopen voor je gevoel, maar toch is dat schijn.
Want een fijn afgericht paard loopt ook lekker op trens en de S&T kun je dan gebruiken voor extra fijn afstemming, niet om hangen te voorkomen, want dan zit er ergens in de basis iets niet lekker.
Vaak een niet goede reactie op het been.
Citaat:Je moet je wel afvragen of ie echt eerlijk fijner is op S&T of dat je het probleem verbloemt doordat ie er bijvoorbeeld wat achter kruipt.
Rudy schreef:Ze loopt niet 8er de teugel met S&T en zo kan ik haar beter rijden. M'n stang hangt tijdens het rijden door met een klein boogje. Maar wanneer ze te zwaar komt op m'n trens dan komt automatisch die stang erbij. Wanneer ze dan weer lost gangt die S weer door. Ik moet haar nu voorlopig zo rijden van m'n trainer en af en toe weer op gewone trens terug komen.
Ja de trainer bedoeld het goed. Wel komisch dat je een probleem van het niet door kunnen sluiten van een paard van midden en uitgestrekte gangen naar een verzamelde gang moet oplossen met de stangteugel.Kafue schreef:;) Ja de trainer bedoeld het goed. Wel komisch dat je een probleem van het niet door kunnen sluiten van een paard van midden en uitgestrekte gangen naar een verzamelde gang moet oplossen met de stangteugel.
Is het niet zo dat jij je zekerder voelt als je de stang erbij hebt?
En ik vind de oefening om eens te verzamelen direct gevolgt door vijf passen verruimen en weer doorsluiten naar verzameling beter dan de hele zijde in de midden of uitgestrekte draf en dan op de stang terug.
Rudy schreef:Dat is het hem nu net. Wanneer ik wil gaan schakelen (verzameld, 3a4 passen verruimen en terug) dan gaat ze gangen. Omdat ze wss nog niet snel genoeg is. En m'n stang hangt door, maar wanneer ze te zwaar wordt komt automatisch de stang erbij.
VValar schreef:Stang en trens in de L2? Bedoel je gewoon L2 dressuur? Dan mag dit nog lang niet.
RanouK schreef:In België zijn de niveaus helemaal anders ( www.vlp.be )
Ik zou eerst trainen op het trensje.
Want je moet eerst niveau 1 uit.
En op niveau 0 en 1 moet het paard niet aan de teugel lopen er moet wel eenigszinds aanleuning zijn.
Met een slechte basis kun je zeker niet verder.