het is een kinsky... Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
het is een kinsky... runningkawa schreef:Niks doen(de meeste mensen frutten te veel in stap)
Geef je paard eens ruimte van voor, zit stil, en laat hem in zijn eigen tempo stappen.
Niks niet opvangen, maar los met die handen
Niks geen geduw met de zit.
Eerste voorwaarde dat je paard weer gewoon gaat stappen, de rest komt later wel weer.
Ukster schreef:mijn pony doet precies hetzelfdeen heb er ook wel is naar gevraagd op bokt.
maar hij doet het precies als hij moe wordt of als ik hem zn gangetje laat gaan. enik blokkeer hem nooit in zn mond, want heb haast altijd alleen maar losse teugel.
Jippie schreef:Altijd voorwaarts oplossen, andres krijg je een lui en traag paard.
Greets RUDY
carlijn83 schreef:Probeer m dan wel actief te houden!
Ook in zn eigen tempo actief laten stappen en bij de les houden
Wat zegt je instructie??
maar hij doet het echt extreem, en het begint nu gewoon een aardig probleem te worden, een volledige les wil ik nog niet met hem uitrijden, volgende week zaterdag neem ik hem mee naar de manege (gewoon vrij rijden even in de binnenbak) Rudy schreef:Daar zit het hem nu juist. Een telgang bekom je door overhaast te stappen. Je moet juist heel traag stappen, maar toch actief. Je moet die 8erhand activeren om zo de 8erhand "een stapje voor te maken" in verhouding met de voorhand.
Partysjoap schreef:whahahah daarom ben ik ook een fan van ijslanderss haha die gaaniet zo snel vanuit zichzelf in telgan maar die hebbe ut gewoon apart dus