pff, ben het gewoon beu aan het worden ze

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

pff, ben het gewoon beu aan het worden ze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 22:41

ik weet niet of het hier goed staat maargoed
dan moet het maar verplaatst worden he Haha!
ik rij nu een klein jaartje iedere week met hetzelfde manegepaard
het laatste halfjaar gaat het goed
ze komt nu al netjes nageeflijk, is aan het been
en de mlaatste 2 maanden kreeg ik haar zelfs in een goede en soms wel mooie galop
totdat ze de zondagochtend springlessen begonnen te geven Boos!
hedera loopt bijna iedere keer mee,met als resultaat dat ze het 2 de uur met mij rijdt (smiddags)
ik krijg haar niet meer vooruit,ze is loom
in galop aanspringen lukt gewoon niet meer
linkergalop soms, dan maximum 5 passen
rechtergalop lukt in het gehele niet meer
al hetgene waar ik naartoe gewerkt heb lukt nu niet meer
wat me wel opviel
in draf krijg ik haar super!
vandaag de neusriemen niet te strak gedaan, zodat ze het bit kon afkauwen
ze heeft de hele les geschuimt, liep lekker nageeflijk, vlot voorwaarts
kon er zelfs een paar mooie middendraffen uithalen zonder dat ik het contact verloor
maar de galop lukt langs geen kanten
Boos!
oh, ben der gewoon zo pissig om he
eigenlijk is het een beetje een nutteloos topic, maargoed,misschien kan iemand het verklaren... Scheve mond

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:52

maar is ze in draf en stap wel aan je been dan? want dan zou je verwachten in de galop ook.. .. en anders heb je toch je zweepje om bij te tikken waar nodig? zodat je reactie krijgt? of sporen? volgens mij als je het zo vertelt lijkt het wel of dat paard gewoon lui is, of gewoon geen enegie meer heeft na die springlessen Scheve mond . maar ja ik denk dat met manege paarden dat heel vaak het geval is hoor, en dan moeten ze er natuurlijk ook wel krachtvoer naar krijgen als ze zo moeten lopen.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:54

probeer het netjes en rustig over te brengen op de instructrice, of stap naar de instructeur/instructrice toe, en vraag bijv: he joh, ik rijd hedera nu de laatste tijd goed aan het been, en hij/zij geeft ook hele stukken goed na enz. Maar sinds het springen is ze sloom geworden, en wil het aanspringen niet goed meer lukken.. zouden jullie me hierbij extra willen helpen, en weten jullie voor mij misschien een oplossing

als je zoiets probeerd over te brengen, kom je toch tot je punt en blijf je toch netjes en beleeft. Ik hoop dat het werkt Knipoog

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 14:11

in draf is ze goed aan het been
als ik been geef vliegt ze weg
maar zodra ik wil aanspringen lukt het niet
in het begin had ik er ook vrij veel moeite mee
dan zette ik haar achter een ander paard om aan te springen, en kon ik leren goed te zitten
daarna ging het beter en beter
en nu de laatste 3 weken lukt het gewoon niet meer
maar wat ik dan niet snap, als ze het uur achter mij ook moet lopen dan galopeert ze wel
op de zweep regaaert ze niet Scheve mond
assiej: kga het eens proberen, bedankt Lachen

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:15

maar als je wilt aanspringen he.. wat doet ze dan? gaat ze dan erg hard draven? egt drammen? dat je haar daarom achter anderen moet zetten? want dan is het gewoon denk ik dta ze niet op jou galop hulp reageerd, ik zou het gewoon met je instructie bespreken en vargen of hij.zij je er even bij wil helpen in de eerst volgende les...

joeplovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:20

als ze de les na jou wel gewoon galopeerd, denk ik dat het aan jou ligt.
Ga inderdaad gewoon is naar je instructrice en vraag aan haar hoe je de galophulpen moet geven..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 14:47

ja, ze gaat hard draven, valt helemaal open, loopt gewoon door men hand geen
ruimte geven helpt niet
extra bij me houden helpt niet
halophulp met gewone sterkte geven helpt niet, harder drukken ook niet, tik(ken) met de zweep ook niet
joep: ik weet heus wel hoe je moet aangaloperen, en de laatste maanden ging het wel heel lekker
alleen nu lukt het plots niet meer, terwijl ik toch hetzelfde doe als anders
alleen rij ik de laatste 2 weken nu wel met een wintec zadel inplaats van haar gewone lederen zadel, misschien kan het daaraan liggen...

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:43

Ze doet het zij een ander, een uur later, wel. Ik denk toch dat het dus een probleem tussen jullie is, en niet ligt aan het springen van s morgens. Heel misschien kan het zijn dat ze in het uur dat jij er op gaat nog wat stijf is van het springen (ik neem aan dat ze daartussen stil staat?)

Het kan uittesten zijn, pak haar onder begeleiding van je instructrice eens goed aan. Of vraag op de manege of je op een andere dag/uur op dit paard mag rijden, als je echt denkt dat het aan het springen ligt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 15:58

van 11 tot 12 is er springles
rond 13 uur haal ik haar uit, en om 14 uur begint de les
meestal zit ik er dan al een paar minuten op aan het stappen
er wordt 5-10 minuten gestapt en gedraafd,lekker losgereden, buigen links en rechts, figuren, laag en diep etc
meestal pakken we dan de galop mee
en daarna gaan we echt door gaan werken
uittesten kan, maar hoe komt het dan dat ze in draf alles doet wat ik wil
ze geeft zich echt voor me
en galoperent dan niet meer
dat snap ik niet echt
ik kan misschien nog eens een priveles nemen bij men instructeur, maar dan ga ik wel geld moeten hebben Haha!
18 euro voor halfuur of 22 euro voor uur met 2 personen Haha!)