Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Blijf je wel goed ritme houden id die wendingen? Als je pony omgetrokken wordt, valt hij uit balans en zal dus voor die hindernis weigeren. Maak je een mooie ronde wending, waarbij het ritme van de galop of draf gelijk blijft, en je goed je benen erbij houdt, moet het lukken lijkt me. Anniek schreef:Ik zorg altijd dat die lekker voorwaarts is maar hij remd steeds al af, maar wat jij allemaal zegt daar heb ik wel veel aan! Bedankt je legt het goed uit (Ik wist dit allemaal wel, maar ik gebruikte het niet). Zelf ben ik ook niet zo'n springruiter, en me paard heeft ook nog maar 1 oefenparcourtje gelopen. Maar ik vind het wel leuk dat ik een groen paard heb want zelf leer ik er heeeel veel van, en het lijkt me leuk om daarna weer een groen paard heb, en dan weet ik ongeveer alles en misschien heeft die weer andere streken.
Anniek schreef:jah, ik rijd dus ook met zweep (dressuur en springen) Maar hij is zo koelbloedig dat die niet meer goed op de zweep reageerd, hij gaat er niet harder van. En met de dressuur heeft die geen problemen met de wendingen in galop. Maar voor impuls moet je toch ook veel overgangen rijden en in de draf harder en zachter?