in de proef, verkeerde gallop!!!?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tinky_mariin

in de proef, verkeerde gallop!!!?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 19:48

mijn paardje heeft een tijd niet goed willen aanspringen in de licker gallop, nu doet ie dat wel, alleen heel vaak doet hij het weer niet als ik op wedstrijd gaan, in de proef springt ie dan weer in de verkkeerde gallop aan!! wat moet ik doen?????? Verward

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:52

Het oefenen van je proefje !

Je moet zorgen om het heel duidelijk aan te geven! Stelling naar binnen en dan buitenbeen naar achteren leggen.

Dus je proefje gewoon oefenen !

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:53

Buitenbeen achter de singel idd, maar been geven met het binnenbeen, dat vergeet men dan vaak Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:56

En vooral zo snel mogelijk proberen te corrigeren. Dus niet door blijven rijden in de verkeerde galop.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:07

Gewoon twee handen naar buiten brengen (bij de rest van de hulpen, buitenbeen achter de singel en zithulp geven), dan gaat je paard vanzelf in de goede stelling en in d egoede galop. Werkt prima bij alle paarden die ik heb gereden. en vooral in galop zetten en niet in galop laten vallen door harder te gaan draven!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:01

als je paard in de verkeerde galop zit, moet je hem gewoon rustig terug nemen en weer aanspringen. niet gaan stressen enz. gewoon rustig weer goed zetten! Haha! ik heb dat ook gehad in de proef, en ik nam hem terug en sprong weer netjes aan zonder gedonder en ik had nog een 6, doordat ik hem rustig en netjes gecorrigeerd had! Tong uitsteken

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:04

Niet teveel stelling naar binnen vragen, het is zelfs makkelijker als je stelling naar buiten neemt. En zelf rustig blijven.
Bij Fedde heeft dit geholpen.

LindaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:55

Blijkbaar is het in de goede galop aanspringen nog niet helemaal bevestigd. Misschien heb je in de proef wat minder tijd om hem goed voor te bereiden, of durf je je paard niet op dezelfde manier te rijden als je thuis doet (waar het wel goed gaat).
Oefen thuis het aanspringen eens zoals het in de proef gevraagd wordt. Dus na een bepaalde oefening in een bepaalde hoek en kijk of het dan ook goed gaat.
Als je de proef aan het rijden bent, probeer hem goed voor te bereiden op wat komen gaat. Als je nog B rijdt, heb je vaak wat speling. Als hij nog niet goed aanvoelt als je de hoek net inrijdt, probeer hem dan nog wat beter voor elkaar te krijgen en spring wat verder in de hoek aan. Geef de hulpen zoals je ze thuis ook geeft. Wees duidelijk, maar probeer niet extra duidelijk te zijn, dat is weer anders dan thuis en daar verwar je hem mee. Als hij toch verkeerd aanspringt, corrigeer hem dan.
Veel succes ermee!

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:55

Misschien houd je door spanning wel je binnenhand vast, waardoor hij niet de ruimte heeft om naar voren te springen. Als het heel vaak niet lukt, gewoon een paar keer je binnenhand naar voren dan springen ze meestal meteen goed aan. Veel succes ermee!!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 00:23

Direct terugnemen en in de goede galop aanspringen. Verder duidelijke hulpen geven iets met binnenstelling nemen, en vooral zelf niet gaan verzitten tijdens het aangalloperen. Gewoon rechtop met binnenbeen op singl en buitenbeen een cm of vijf naar achteren.
Wel toestaan op de je handen dat hij aanspringt. Soms kun je je gewicht iets naar binnen verleggen wil wel eens helpen en gewoon heel veel overgangen maken makkelijk is vanuit stap aangalloperen

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 00:28

Even over de oorzaak.
Waarschijlijk zit je in de proef al van: oh oh, als ie dadelijk maar goed aan springt. Dus je hebt toch enige spanning. Het is opzich niet erg als ze fout aanspringen (in de B althans), als je ze maar weer snel terug neemt.

Of je wilt het in de proef te netjes doen. Of ja, dat je thuis nog hele erge duidelijke hulpen geeft voor die galop, maar dat je in de proef het toch wat 'onopvallender' wilt doen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 03:14

Spanning kan een grote invloed hebben daar ben ik het helemaal mee eens. Maar het kan ook een rijtechnisch probleem zijn. Doet je paard het vooral in de wendingen en voltes?