met haldhouden wilt hij niet nageven, wat nu???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tinky_mariin

met haldhouden wilt hij niet nageven, wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 19:45

ho0i
als ik wil gaan halthouden gooit mij n paard zijn hooft in de lucht en krijg ik hem niet meer naar beneden
wat moet ik nu doen??????? Verward

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:53

Langzamer de overgang maken en blijven spelen met je hand, niet alleen maar trekken om hem te laten halthouden, gewoon rustig die overgang rijden en ook dit kun je alleen maar oplossen door het te oefenen....

Heb je geen lesgever??

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:08

in de stap nageeflijk rijden, dan de overgang vanuit de stap rustig rijden en proberen door te gaan met het nageven. Geen probleem als hij dit niet doet, dan in halt proberen hem wat soepeler te krijgen totdat hij nageeft. zodra hij nageeft of een poging doet wegrijden. Dit is een beloning. En zo blijven oefenen. Uiteindelijk zal hij het nageven in het halthouden zo gewoon vinden dat dit geen probleem meer is.
Succes.. Onthoud wel dat dit een hoop oefening met zich mee brengt.
Verder goed de adviezen van bovenstaand volgen

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:08

in de stap nageeflijk rijden, dan de overgang vanuit de stap rustig rijden en proberen door te gaan met het nageven. Geen probleem als hij dit niet doet, dan in halt proberen hem wat soepeler te krijgen totdat hij nageeft. zodra hij nageeft of een poging doet wegrijden. Dit is een beloning. En zo blijven oefenen. Uiteindelijk zal hij het nageven in het halthouden zo gewoon vinden dat dit geen probleem meer is.
Succes.. Onthoud wel dat dit een hoop oefening met zich mee brengt.
Verder goed de adviezen van bovenstaand volgen

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:09

schijnovergangen en meer been erbij

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:36

In de stap zorgen dat je paard met voldoende impuls doorstapt, dus 'vooruit' wilt, en dan, terwijl je je benen er voldoende aanhoudt, ophouding maken. Het belangrijkst is om bezig te blijven, stilstaan betekent niet niks doen! als je voldoende 'speelt' terwijl je ook je benen eraan houdt zal t vast steeds beter gaan!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:10

Weerstand bieden ipv trekken aan de teugels .

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:40

Ik heb dit probleem ook. Wat ik moet doen is heel rustig naar de overgang toe rijden door steeds kleiner te gaan stappen, komt ze omhoog met haar hoofd, dan niet gaan halthouden. Dat gaat nu al beter maar als ze stil staat, doet ze binnen een tel haar hoofd weer omhoog, ik moet dan goed mijn hand eraan houden en wachten tot ze echt nageeft enop het bit gaat knabbelen, dan nog even druk houden en vervolgens echt mijn teugels echt helemaal los laten. zodat zij leert dat als ze nageeflijk staat de druk minder is. Ik vertel er wel even bij dat mijn paard nog maar 3 is.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:58

Blijven spelen met je hand en idd wat rustiger de overgang maken. en natuurlijk veel oefenen!!! Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 00:29

Op je benen en zit halthouden. Dus lang maken, bovenlichaam terug, benen er aan, ophouding op buitenteugel en stilstaan. Handen onbedingt op de plaats laten staan zodat aanleuning behouden blijft en benen er aan laten.
Meestal steekt de ruiter zijn been af waardoor de overgang niet gereden is maar getrokken. Als je je handen wegdrukt dan wil ook wel eens het hoofd naar voren gaan.

Gaat nu ondanks de juiste hulpgeving toch de aanleuning verloren dan mag je je hand absoluut niet van plek laten veranderen. Je drijft tegen je gesloten hand aan en opent die pas als het paard nageeft en ontspant.
Laat een helper ook even meewerken met je door een hand op de teugels net onder het bit te leggen.
En denk erom pas ontspannen als het paard nageeft en niet eerder

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 03:05

Met meer impuls rijden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 03:10

Dus meer je benen eraan waar hij dus wel op moet reageren.