Jong paard energie teveel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wendytj4h

Jong paard energie teveel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 16:54

Mijn 3-jarige gaat de laatste tijd erg klieren en word steeds drukker de laatste tijd. Mijn instructeur heeft mij aangeraden om maar 3 tot 4 keer in de week te rijden. In het begin ging dat wel goed maar nu word ze steeds drukker eerst losgooien of longeren helpt niet dan houd ze alsnog alle energie vast totdat ik erop ga zitten en dan komt alles los. Dat paard heeft zoveel energie en dat terwijl ik er nog maar 20 keer op gereden heb ofzo en elke keer maar een half uurtje en niet te intensief. Nu laat ik haar elke keer wel bijna leeglopen maar dan is het de volgende dag weer net zo erg. In de wei zetten heeft ook niet bepaald nut gaat ze alleen maar staan eten. Het enige waarbij ze haar energie een beetje kwijtraakt is bij het vrijspringen maar omdat nou elke dag te doen dan doet ze het dadelijk niet meer. Verward .

Wat doe ik hier nou aan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:04

Ik merk dat Faiz ook druk wordt, als ik niet genoeg vaart in z'n opvoeding hou. Als het te routinematig wordt wat ik van 'm wil, dan ben ik z'n aandacht kwijt. Dus kwestie van creatief blijven. Als ik nu zorg dat het werken voor hem ook leuk en spannend blijft, dan leert hij alleen maar dat werken dus altijd leuk is en daar pluk je later weer de vruchten van.

Is het niet te saai wat je 'm aan werk aanbiedt?

wendytj4h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 17:08

Ja, ik zorg wel dat het leuk blijft voor haar maar zodra ik iets nieuws probeer dan gaat ze op een andere manier klieren door bv bij elke bakletter te schrikken en alsnog heel hard door de bak te gaan racen dus op het moment ben ik alleen bezig mat rondjes door de bak lopen langs alle letters. Dit ligt echt aan energie.

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:03

Pony's komen net als mensen ook in de puberteit, ze worden dan klierig en kunnen heeeeeel irritant gaan doen. Ineens niet meer aan de teugel lopen, overal van schrikken en je uitproberen zijn maar een paar voorbeelden Knipoog. Misschien dat het hier aan ligt. Succes!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:25

Wat voer je haar? klinkt als een beetje te veel eiwit ofzo. Er zijn trouwens goede kruiden in de handel die kalmeren...erg goede ervaringen mee. en ja, van die puberteit klopt.

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:55

mijn paard is 4 jaar en heeft dat ook dat is gewoon dat jonge paarden nog meer voelen van de winter , die worden daar gewoon super fris bij, wat bij mijn paard helpt is ze heel veel op de weide zetten. je paard krijgt veel uithoudingsvermoge naar mate hij ouder wordt (toch rond 3-5 jaar)