Probleem 1.
Hij staat in de wei met een paar andere pony's, maar hij luistert echt voor geen meter! Als ik hem de wei uithaal, zet ie zich schrap en hij gaat echt niet mee. Als ik hem een tik geef, blijft ie gewoon staan. Hij loopt echt niet mee, zweepje werkt dus niet, en als ik eten pak, gaan de andere pony's ruzien omdat ze ook willen.. Hoe kan ik hem toch mee krijgen?
Probleem 2
Tijdens het poetsen staat 'ie steeds te draaien en te hinniken naar z'n vriendjes die nog in de wei staan. Hoe kan ik ervoor zorgen dat 'ie gewoon netjes blijft staan en z'n mond houdt?
Probleem 3
Als ik wil opstappen, blijft meneertje niet staan. Oscar gaat dan ook draaien, en als je er half op zit, springt 'ie opzij zodat je er weer afkukelt. Hoe leer ik hem dat 'ie gewoon netjes wacht tot je zit?
Probleem 4
Als ik alleen met hem moet rijden, blijft 'ie echt uren hinniken, en gaat 'ie achteruit lopen. Vaak loopt ie gewoon tegen de struiken aan, kortom: hij gaat alle kanten op behalve de kant die ik wil. Hij gaat vaak gewoon midden op de weg stilstaan, en dan krijg je hem niet meer vooruit, tenzij je terug gaat naar de wei..
Probleem 4
Zodra Oscar door heeft dat je weer terug gaat naar de wei en naar z'n geliefde vriendinnen, gaat 'ie heel erg dribbelen en hij loopt dan heel erg gestresst. Als ik hem over het veldje in galop laat gaan, stopt 'ie gewoon niet meer, en rent zo over het asfalt. Hoe laat ik hem gewoon ontspannen lopen zonder dat idiote gedribbel?
En hoe straf je een paard op de juiste manier? Ik geef gem nu steeds een tik als 'ie hinnikt, maar dat helpt ook niet echt.. Is er geen paardvriendelijke manier, want ik vind het niet fijn om hem om de zoveel seconden een lel te geven..
Hopelijk kunnen jullie me helpen, want hij heeft echt dringend her-opvoeding nodig
Hij heeft niet veel gedaan de laatste tijd, en z'n conditie moet flink opgebouwd worden, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ie me goed vertrouwt, want ik denk dat ie dan beter luistert?
En we willen juist dat 'ie leert dat ie ook moet luisteren als ie alleen is..

)