paard gooit hoofd omhoog in overgang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

paard gooit hoofd omhoog in overgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 08:36

hallo,

opzich loopt mijn paard altijd heel netjes aan de teugel, maar als ik een overgang maak, en dan alleen als ik er eentje terug maak, ( galop-draf / draf-stap /galop-stap / draf-halt / stap-halt ) gooit hij zijn hoofd in de lucht! dan heb ik hem daarna vrijwel meteen weer goed, maar TIJDENS de overgang gooit hij hem omhoog... iemand tips? ik vind het erg vervelend.

gr. Mariet

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:43

Mij is geleerd dat ik contant moet blijven drijven en als je dan bijna van draf in stap zit en hij wil zijn hoofd weer omhoog gooien dan moet je weer aandraven. En dit enkele keren herhalen en dan gaan ze het ineens wel snappen. Mijn andalusier deed het alleen vanuit de galop naar draf. Echt heel erg goed blijven drijven en als hij maar dacht nu doe ik mijn koppie in de lucht moest hij nog even verder galopperen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 08:49

heel erg bedankt, ik ga het vanavond proberen Knipoog

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:58

Graag gedaan hoor. Haha!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:50

Mijn paard doet dit dus ook.. Ik ben nu met mn instructrice gaan kijken wat ons het beste hielp en dat waren schijnonvergangen...
Dus van arbeidsdraf langzaam terug rijden totdat je bijna stapt en dan weer weg.. En dat dan uitbouwen.. Die van mij begint er al beter in te worden en gooit dan ook neit zo met dat hoofd..

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:59

Ja dat bedoel ik dus ook, als je al denkt dat hij omhoog komt dan gelijk weer verder draven.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:42

je paard vindt het moeilijk en hij krijgt de kans van je..

voorwaarts aan je been houden ook bij overgangen terug en wat meer/vlugger spelen met je hand bij overgangen voorwaarts.
probeer je paard eerst wat dieper te laten lopen voor het moment van overgang..

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:16

Ienemienie schreef:
Mij is geleerd dat ik contant moet blijven drijven en als je dan bijna van draf in stap zit en hij wil zijn hoofd weer omhoog gooien dan moet je weer aandraven. En dit enkele keren herhalen en dan gaan ze het ineens wel snappen. Mijn andalusier deed het alleen vanuit de galop naar draf. Echt heel erg goed blijven drijven en als hij maar dacht nu doe ik mijn koppie in de lucht moest hij nog even verder galopperen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Zo los ik dat ook op, ik heb voornamelijk dat probleem tijdens het halthouden. Hou druk op je teugels als hij met zijn hoofd omhoog komt, en geef na als hij ontspant.

flamingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:36

obelix schreef:
Mijn paard doet dit dus ook.. Ik ben nu met mn instructrice gaan kijken wat ons het beste hielp en dat waren schijnonvergangen...

Idd, schijnovergangen. En ook proberen om je paard extra diep erdoor te rijden voordat je de overgang maakt, en dan stap voor stap meer vragen. Dan lukt het vanzelf als het goed is. Knipoog

marit88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 22:13

Kijk die tips zijn handig ik er namelijk ook last van, en dan vooral van stap naar stilstand! Daarna gaat ze meteen aan de teugel, maar het ziet er zo stom uit vind ik! Maar ik zal dit ook even gaan oefenen dus bedankt!! Greats Marit,,

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 22:26

ik had het ook met mijn paardje van de stap naar de draf...maar dat bleek dus in haar rug te zitten die helemaal vast zat..dus als dit allemaal niet helpt misschien is het dan toch een medische oorzaak

gillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:51

Idd, schijnovergangen en je benen eraan houden, dat is het voornaamste. Probeer maar eens 5 min te doen over een overgang terug, zodra hij iets omhoog komt, benen eraan. Verder weinig met de teugels doen, meer met je gewicht.

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:25

mjah dr is geen neerwaards zonder voorwaards Lachen

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:10

Let goed op dat je zelf niet je hand ffies vast zet of iets raars doet met je handen bij de overgang.